۱۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۶:۲۰
کد خبر: 82449214
T T
۰ نفر
روحانی و نواز شریف بر گسترش بیش از پیش روابط ایران و پاكستان تاكید كردند

اسلام آباد - ایرنا - رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر پاكستان عصر چهارشنبه در ملاقاتی دوجانبه در حاشیه سیزدهمین اجلاس سران سازمان ھمكاری اقتصادی (اكو) در اسلام آباد بر ضرورت تقویت و گسترش بیش از پیش روابط دوستانه دو كشور همسایه تاكید كردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دكتر 'حسن روحانی' و 'محمدنواز شریف' در این دیدار ضمن مرور موضوع های مربوط به روابط دوجانبه ایران و پاكستان، راه های گسترش روابط در تمامی زمینه ها به ویژه مناسبات تجاری و اقتصادی فی مابین را مورد گفت وگو و تبادل نظر قرار دادند.
تاكید بر ضرورت پیشبرد قراردادهای همكاری میان دو كشور به ویژه همكاری ایران و پاكستان در حوزه انرژی از جمله دیگر موضوع های مطرح در این دیدار بود.
روحانی و نواز شریف همچنین ضمن گفت وگو و تبادل نظر در خصوص برخی موضوع ها و مسائل منطقه ای و بین المللی، بر ضرورت همكاری و تعامل بیش از پیش تمام كشورهای منطقه اكو با هدف كمك به پیشبرد و تحقق اهداف و سند چشم انداز اكو 2025 تاكید كردند.
موضوع تقویت كریدورهای منطقه ای و تقویت ارتباطات و اتصال میان كشورهای منطقه از دیگر موضوع های مورد گفت وگو میان سران ایران و پاكستان بود.
دكتر روحانی عصر رو گذشته برای شركت در سیزدهمین اجلاس سران اكو وارد اسلام آباد شد و صبح امروز در این اجلاس شركت و سخنرانی كرد.
آساق*274**1723 - انتشاردھندہ: محمدرضا منافی

سرخط اخبار جهان