۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۸:۱۳
کد خبر: 82445352
T T
۰ نفر
وزیر كشور: برگزاری انتخابات الكترونیكی بطوركامل منتفی نیست

تهران – ایرنا- وزیر كشور درباره انتخابات الكترونیكی گفت: برگزاری انتخابات الكترونیكی بطور كامل منتفی نیست و ما آمادگی اجرای این كار را داریم.

به گزارش خبرنگارایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر یكشنبه در حاشیه جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر كه در وزارت كشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: برای انتخابات ریاست جمهوری در كل كشور به دلیل آنكه مذاكراتی با شورای نگهبان ظرف مدت یك سال بعد از انتخابات مجلس در حوزه های نرم افزاری و حوزه های امنیتی داشتیم ؛ نظرات متفاوت ومختلفی درباره برگزاری الكترونیكی انتخابات وجود داشت كه اخیرا با كارشناسان شورای نگهبان مذاكره كردیم و آنها سه دستگاه را مشخص كرده بودند كه نرم افزارها را تایید كنند و ما نیز این تاییدیه ها را گرفتیم.
وزیر كشور اضافه كرد: با وجود همه این اقدامات اكنون سفارش دادن دستگاهها و آوردن و نصب آنها حتما زمان زیادی می طلبد؛ بنابراین برای انتخابات ریاست جمهوری نمی توانیم از روش الكترونیكی در اخد و شمارش آرا استفاده كنیم اما قادریم تشخیص هویت را كه شورای نگهبان اجازه انجام آن را به ما داده است بصورت الكترونیكی انجام دهیم.
رحمانی فضلی تاكید كرد: حتما تشخیص هویت را الكترونیكی خواهیم كرد؛ یعنی با این روش بیش از 96 تا 97 درصد كار را الكترونیكی انجام می دهیم.
وزیركشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه اگر لایحه جامع انتخابات به سال آینده نرسد دولت اصلاحیه به مجلس خواهد داد یا نه ؟ گفت: این لایحه را آماده كرده و به دولت یك بار ارجاع داده بودیم اما با توجه به اینكه در مجمع تشخیص مصلحت نظام بحث سیاست های كلی نظام مطرح بود، دولت لایحه جامع انتخابات را به وزارت كشور ارجاع داد كه سیاست های كلی تعیین شود.
رحمانی فضلی در ادامه افزود: منتظر شدیم تا سیاست های كلی ابلاغ شود. بعد از آن نیز ظرف یكماه لایحه ای كه پیشتر آماده كرده بودیم را بازنگری و با سیاست های ابلاغی انطباق دادیم و به دولت فرستادیم. اكنون نیز در كمیسیون سیاسی امنیتی دولت در حال بررسی است و تاكنون 120 ماده آن بررسی شده است و 30 تا 40 ماده آن باقی مانده است.
وزیر كشور یادآور شد: با روند كاری كه لوایح در دولت دارند بعید می دانم بتوانیم این لایحه را برای امسال عملیاتی كنیم؛ هرچند كه آن را به مجلس ارائه خواهیم كرد.
وی ادامه داد: از آنجا كه مجلس تا عید مشغول تصویب بودجه 96 و اصلاح ایرادات شورای نگهبان است و از 15 تا 16 فروردین وارد پروسه انتخاباتی می شویم بعید می دانم كه دولت لایحه ای برای اصلاح بدهد. اما اگر مجلس و كمیسیون های مربوطه بخواهند طرحی برای اصلاح بدهند ما حتما با آنها هماهنگی خواهیم بود تا نظرات دولت را اعمال كنیم.
سیام/1058**9136 *1449*خبرنگار: محمد افضلی*انتشار: امیر كاردان راد
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست