۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۴۹
کد خبر: 82444937
T T
۰ نفر
ایجاد حدود 119 هزار شغل در شهرك های صنعتی در دولت یازدهم

كرج - ایرنا - مدیر روابط عمومی سازمان صنایع كوچك و شركت شهرك های صنعتی گفت كه در دولت تدبیر و امید نزدیك به 119 هزار شغل در شهرك های صنعتی كشور ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا، غلامرضا دیوسالار در دومین نشست شورای اطلاع رسانی شركت شهرك های صنعتی استان البرز كه صبح یكشنبه در محل این شركت برگزار شد افزود: هم اكنون 46 شهرك دارای پروانه تاسیس و 44 شهرك دارای پروانه بهره برداری در كشور موجود است و میزان اشتغال در واحدهای تولیدی احیا شده 33 هزار و 574 بوده است.
وی با تاكید بر اینكه 39 هزار و 87 شغل نیز در شركت های تازه به بهره برداری رسیده ایجاد شده است، اظهار داشت:‌ ظرفیت های بزرگی در صنایع كوچك نهفته كه تاكنون در اطلاع رسانی مغفول مانده است.
دیوسالار با اشاره به هدف از تشكیل شورای اطلاع رسانی شهرك های صنعتی ، گفت:‌ این شورا برای آشنایی سرمایه گذاران و مردم عادی با ظرفیت های موجود راه اندازی شده است.
وی با بیان اینكه اكنون 389 خوشه صنعتی در كشور شناسایی شده است، گفت: بسیاری از مردم از برندهای موجود و محصولات داخلی بی اطلاع هستند و همین امر منجر به استقبال نكردن آنها از تولیدات داخلی شده است.
مدیرروابط عمومی شركت شهرك های صنعتی كشور با اشاره به منشور و سیاست راه اندازی شورای اطلاع رسانی مبنی بر بیانات مقام معظم رهبری، افزود: منظور از اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است كه در شرایط تحریم و سختی بتواند نجات بخش باشد.
این مسئول اضافه كرد: بر این اساس منشوری تدوین شد كه شامل 10 مورد مختص اخلاق و 3 مورد به صراحت در خصوص رضایت مشتری بوده است.
وی با اشاره به اینكه سازمان صنایع كوچك و متوسط ماموریت های سازمان شامل توسعه بازار، جذب سرمایه گذار و مواردی از این دست گفت: تا پایان سال 92 تعداد 922 شهرك صنعتی در كشور وجود داشت كه در مدت 40 ماه از حضور دولت یازدهم به 958 شهرك رسید.
دیوسالار افزود: تا پایان سال 92 نیز 80 شركت خدماتی شهرك های صنعتی وجود داشت كه طی این دولت 182 شركت اضافه شد.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد