۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۱۷
کد خبر: 82440487
T T
۰ نفر
نزاع؛ بيش از 84 هزار نفر را به پزشكي قانوني كشاند

تهران - ايرنا - معاون پزشكي و آزمايشگاهي اداره كل پزشكي قانوني استان تهران گفت : از ابتداي فروردين تا پايان دي ماه امسال 84 هزار و 915 تن به دليل صدمات ناشي از نزاع به مراكز پزشكي قانوني اين استان مراجعه كردند.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از اداره كل پزشكي قانوني استان تهران ،سيدشهرام موسوي افزود:مراجعه اين شمار آسيب ديده به دليل نزاع در 10 ماهه امسال به مراكز پزشكي قانوني استان تهران در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته (1394)كه با شمار مراجعه كنندگان 84هزارو 959 تن،يك دهم (0،1)درصد كاهش يافته است.
وي خاطر نشان كرد: از كل مراجعان به دليل آسيب هاي ناشي از نزاع تا پايان دي امسال 55هزار و 490تن مرد و 29هزار و 425 تن بوده اند.
موسوي افزود: در دي امسال نيز شمار مراجعان نزاع به مراكز پزشكي قانوني با 2،8درصد كاهش نسبت به دي ماه سال گذشته به 7هزار و 363تن رسيده است .
به گزارش ايرنا، پيش ازاين سازمان پزشكي قانوني ازمراجعه 401 هزار و 335 مصدوم نزاع از ابتداي فروردين تا پايان آبان ماه سالجاري به مراكز پزشكي قانوني در كشور خبر داده بود .
در اين گزارش، پزشكي قانوني به مراجعه كنندگان نزاع توصيه كرده است كه ظاهر خون آلود تاثيري در صدور نظريه كارشناسي توسط پزشكي قانوني ندارد، آنچه مبناي صدور نظريه كارشناسي در خصوص جراحات است، نوع جراحت و عمق آن است.
همچنين بايد افزود كه ديگر چيزي به نام طول درمان در پزشكي قانوني تعيين نمي‌شود و اين هم يكي ديگر از باورهاي نادرست به يادگار مانده از گذشته است.
براي صدور نظريه كارشناسي در خصوص صدمات ناشي از نزاع توسط سازمان پزشكي قانوني، ارائه معرفي نامه از مراجع قضايي و يا كلانتري الزامي است.
اجتمام **2181**1569** تنظيم كننده: ناهيد حاجي خاني ** انتشار: علي حبيبي
براي آگاهي از آخرين اخبار اجتماعي و حوادث ايران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعي ايرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه