۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۸:۲۵
کد خبر: 82436895
T T
۰ نفر

كلاس مربيگري درجه B فوتبال آسيا در يزد آغاز شد

۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۸:۲۵
کد خبر: 82436895
كلاس مربيگري درجه B فوتبال آسيا در يزد آغاز شد

يزد - ايرنا - كلاس مربيگري درجه B فوتبال آسيا عصر روز يكشنبه با حضور مربياني از نقاط مختلف كشور در استاديوم شهيد نصيري يزد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، در اين دوره كه به مدت 20 روز و بصورت تئوري و عملي و زير نظر فدراسيون فوتبال پيگيري مي شود 21 نفر از مربيان استان هاي يزد ، كرمان ، تهران ، فارس ، البرز و اصفهان حضور دارند.
مربيان شركت كننده در اين دوره آموزش هاي مورد نياز را طبق برنامه كنفدراسيون فوتبال آسيا و زير نظر مدرس فدراسيون جمهوري اسلامي ايران (محمد رضا خطيب ) را فرا مي گيرند .
در آيين افتتاح اين دوره رئيس هيات فوتبال استان يزد به اهميت آموزش و دانش افزايي ، توجه به مسائل فرهنگي ، نقش الگويي مربيان براي نوجوانان و جوانان و لزوم بكارگيري آموخته ها و انتقال آنها به بازيكنان اشاره كرد.
عبدالرضا دستا افزود: آموزش هاي مربوط به علم مربيگري بايد در پايان برگزاري دوره در نگاه ، عمل و رفتار مربيان به منصه بروز و ظهور برسد و شاهد تحول و ارتقاي فوتبال در آينده باشيم.
رئيس هيات فوتبال استان يزد همچنين به اهميت و همراه شدن مسائل فني در كنار توجه به مسائل فرهنگي به عنوان يك ضرورت هميشگي اشاره و خواستار تحقق آن در جامعه هدف شد.
دستا گفت: قطعا نسل جوان از مربيان فوتبال الگو مي گيرند بنابراين شايسته است تا آنها از هر حيث نمونه باشند تا بتوانند رسالت و وظايف خطير خود به خوبي در اين عرصه مهم اجرا كنند.
همچنين مدرس فدراسيون فوتبال به نقش برگزاري دوره هاي آموزشي براي ارتقاي علمي و عملي مربيان در راستاي تقويت فوتبال و گسترش آن اشاره كرد.
محمد رضا خطيب گفت: برگزاري دوره هاي آموزشي همواره مورد توجه فدراسيون و هيات ها و يزد بوده و قطعا بايد همواره توسط مسئولان به آن عنايت خاص بشود.
استان يزد داراي حدود 200 مربي فوتبال با درجات مختلف علمي است كه حدود 50 نفر آنها فعال هستند.
7536/ 5054 خبرنگار:كاظم سبحان زاده**انتشار: بهنام احمدي *
irnayazdd@

سرخط اخبار استان‌ها