۲۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۴۱
کد خبر: 82433833
T T
۰ نفر
جزئيات تكميل ظرفيت بليت رفت 4 مسير ريلي در سفرهاي نوروزي

تهران - ايرنا - مديركل برنامه‌ريزي و نظارت بر خدمات مسافري راه‌آهن با اشاره به تكميل ظرفيت بليت رفت 4 مسير ريلي كشور براي سفرهاي نوروزي 96 گفت: در مسير رفت تهران - مشهد براي روزهاي 27 تا 29 اسفند و بليت رفت 4 مسير مشهد - تبريز، بندرعباس -مشهد، ‌مشهد - اصفهان و بندرعباس - اصفهان در ايام نوروز امسال پُر شده است.

به گزارش روز جمعه ايرنا از پايگاه وزارت راه و شهرسازي، «علي كاظمي منش» افزود: پيش فروش بليت قطارهاي نوروزي حدفاصل 25 اسفند تا 15 فروردين سال آينده و به ميزان 20 درصد يعني 300 هزار بليت عرضه شده است.
وي افزود: از اين ميزان 35 درصد بليت‌ها از طريق اينترنت و 65 درصد از طريق مراكز فروش بليت در اختيار مردم قرار گرفته است.
مديركل برنامه‌ريزي و نظارت بر خدمات مسافري راه‌آهن با بيان اين‌كه بليت رفت مسير تهران -بندرعباس از 25 اسفند امسال تا 7 فروردين 96 تكميل ظرفيت شده است، افزود: در پيش‌فروش‌ها تمايل مردم براي خريد بليت قطار تغيير كرده است و بيشتر در ايام حركت و روزهاي منتهي به حركت مردم اقدام به خريد مي‌كنند.
كاظمي‌منش در خصوص راه‌اندازي قطارهاي فوق‌العاده در ايام نوروز نيز گفت:‌ از اول دي‌ماه امسال 261 واگن مسافري با عمر بالاي 45 سال از رده خارج شده و با توجه به اين مسئله مانند پارسال قطارهاي فوق‌العاده‌اي نخواهيم داشت.
وي بيان كرد: به جاي قطارهاي فوق‌العاده، در مسير تهران - مشهد - تهران قطارهاي چرخشي را راه‌اندازي مي‌كنيم يعني از دو رام قطار سه سرويس استفاده كنيم به طوريكه ساعت 10 صبح در اين مسير قطارهاي 4 و 6 تخته فعال خواهد بود.
مديركل برنامه‌ريزي و نظارت بر خدمات مسافري راه‌آهن، از حركت روزانه 204 رام قطار در ايام نوروز 96 خبر داد و گفت: در مجموع از 25 اسفند 95 تا 15 فروردين سال آينده 4300 رام قطار مسافري در شبكه ريلي كشور سير مي‌كنند.
كاظمي‌منش با بيان اين‌كه سال گذشته سرعت سير در مسير تهران - مشهد 11 تا 11.5 ساعت بود، گفت: امسال سرعت سير قطار در اين مسير به 9.5 ساعت كاهش يافته است.
اقتصام **1070** 1569**تنظيم: فريبا بابائي ** انتشار: علي حبيبي
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد