۲۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۱۴
کد خبر: 82428454
T T
۰ نفر

پاریس میزبان علی نصیریان

۲۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۱۴
کد خبر: 82428454
پاریس میزبان علی نصیریان

تهران - ایرنا - ویژه برنامه‌ای با عنوان «شب تهران» با حضور علی نصیریان در سالن الیزه بیاریتس پاریس برگزار شد.

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا، در ادامه برگزاری برنامه‌های هفته فرهنگی تهران در پاریس، ویژه مراسمی با عنوان «شب تهران» به همت رایزنی فرهنگی كشورمان و با همكاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و نیز شهرداری تهران در سالن الیزه بیاریتس پاریس برگزار شد.
جمال كامیاب رایزن فرهنگی ایران در فرانسه در این مراسم اظهار كرد: تهران در گذر از تاریخ 200 ساله معاصر خود شاهد رویدادهای بزرگ و سرنوشت‌ساز بوده است. شهری با یادگارهایی از دوران‌های مختلف و با نشان‌هایی از سده‌های گذشته تا به امروز.
رایزن فرهنگی ایران گفت: به هیچ وجه نمی‌توان سهم تهران را در سرشت و سرنوشت تاریخ معاصر ایران اسلامی نادیده گرفت؛ ای كاش كسانی كه از پی هم می‌آیند و روزها و سال ‌های بعد متولد می‌شوند و در دامن این شهر رشد می‌كنند، گذشته این شهر را از یاد نبرند.
به گفته كامیاب، برپایی هفته فرهنگی تهران مجال و بهانه‌ای است برای مرور بخشی بسیار اندك از داستان‌ها و روایت‌های این شهر.
در ادامه برنامه آهنی، سفیر كشورمان در فرانسه نیز با اشاره به فضای مساعدی كه در طی یك سال گذشته در زمینه بهبود مناسبات ایران با كشور فرانسه فراهم شده است، مجال كنونی را فرصت مهمی برای گسترش فعالیت‌ها و مراودات علمی، فرهنگی و هنری به منظور معرفی هر چه بیشتر فرهنگ و تمدن ایران اسلامی دانست.
سپس علی نصیریان، در میان تشویق پرشور حاضرین سخنان مبسوطی درمورد نقش مهم فرهنگ و هنر در ارتقای كیفیت روابط میان ملت‌ها و دولت‌ها ایراد كرد.
وی اظهار كرد: زیستن بدون فرهنگ و هنر بی‌معناست و هنر می‌تواند نشانگر یكایك نمادهای فرهنگ، تمدن و زندگی اصیل مردمان یك سرزمین باشد.
این هنرمند كشورمان مهم‌ترین داشته‌ها و سرمایه‌های یك ملت را میراث ماندگار معنوی دانست و ضمن تحسین و تقدیر از برپایی هفته فرهنگی تهران، بر تداوم برگزاری این گونه برنامه‌های فرهنگی تاكید و خواستار اعتبارات و امكانات فرهنگی بیشتر در خارج كشور شد.
در پایان این شب به یادماندنی، گروه موسیقی «ماهریز» به خوانندگی ردیف‌دان برجسته موسیقی ایرانی، استاد مظفر شفیعی، به اجرای قطعاتی ماندگار از موسیقی اصیل ایرانی در دستگاره ماهور پرداخت و در انتهای برنامه خود، اجرای تصنیف «مرغ سحر» را به آتشنشانان و جان‌باختگان حادثه پلاسكو تقدیم كردند.
بنا بر اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در برنامه «شب تهران» جمعیتی نزدیك به 300 تن از ایرانیان مقیم و فرانسوی شركت داشتند.
حضور چهره‌های مختلف علمی فرهنگی و دانشگاهی ایرانی و نیز برخی شخصیت‌های فرانسوی مانند آندره سانتینی، وزیر سابق كشور فرانسه، آلن لوی، معاون بین‌الملل شهرداری ایسی له مولینو، فرانسیس ریشار، ایران‌شناس و ... در این برنامه قابل توجه بود.
فراهنگ**1355**1027**دریافت كننده: علی اكبر قزوینیان**انتشار: جواد دهقانی
۰ نفر