۲۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۴۹
کد خبر: 82428389
T T
۰ نفر
تعداد تلفن های ثابت نصب شده از 35 میلیون شماره گذشت

تهران- ایرنا- تعداد شماره تلفن های ثابت نصب شده در كشور تا پایان مهرماه امسال به 35 میلیون و 139 هزار و 554 شماره رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، شماره تلفن های ثابت شهری منصوبه كشور تا پایان مهرماه امسال بیست و هشت میلیون و 914 هزار و 637 شماره بوده است.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تازه ترین گزارش خود مجموع شماره تلفن های ثابت منصوبه روستایی كشور را تا پایان مهرماه امسال 6 میلیون و 224 هزار و 917 شماره اعلام كرد.
بر اساس گزارش مذكور مجموع شماره تلفن های ثابت دایری كشورتا پایان مهرماه امسال سی میلیون و 454 هزار و 301 شماره بوده كه از این تعداد 25 میلیون و 417 هزارو 567 شماره آن دایری شهری است.
تعداد شماره تلفن های دایری روستایی نیز تا پایان مهرماه امسال پنج میلیون و 36 هزار و 734 شماره اعلام شده است.
بر اساس گزارش های رسمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت تدبیر و امید، ضریب نفوذ تلفن ثابت تا پایان مهرماه امسال 38.21 درصد اعلام شده است.
اعلام این ضریب نفوذ درحالی است كه گزارش قبلی وزارتخانه مذكور با نام «وضعیت شاخص های ارتباطات و فناوری اطلاعات در ایران»، میزان ضریب نفوذ تا پایان شهریورماه امسال 38.42 درصد اعلام شده بود.
براساس این گزارش، 48 هزار و 33 روستا تا پایان مهرماه امسال دارای تلفن خانگی و 54 هزار و 286 روستا دارای ارتباط هستند.
تعداد تلفن های ثابت همگانی تا پایان مهرماه امسال 124 هزار و 57 دستگاه بوده است.
گزارش دفتر بررسی های فنی اقتصادی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات كه خرداد ماه امسال منتشر شد تعداد تلفن های ثابت دایری در كشور تا پایان سال ۹۴ راحدود ۳۰ میلیون و ۲۶۲ هزار و ۱۵۷ شماره اعلام كرده است.
پیشتر شركت مخابرات اعلام كرده است: تا پایان شهریورماه امسال 30 میلیون و 452 هزار و 71 شماره را از مجموع 37 میلیون و 17 هزار و 47 شماره مصوب دایر كرد و توانست ضریب نفوذ خود را به نسبت جمعیت كشور به 38.22 درصد افزایش دهد و شماره‌های دایری شهری را به 25 میلیون و 408 هزار و 899 و شماره دایری روستایی را به پنج میلیون و 43 هزار و 172 برساند.
پیشتر مدیرعامل شركت مخابرات ایران به تلاش های صورت گرفته برای تسریع در واگذاری تلفن ثابت اشاره كرد و گفت: فناوری های جدید به خدمت گرفته می شود تا روند واگذاری تلفن ثابت سرعت گیرد.
رسول سراییان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: استفاده ازفیبرنوری برای واگذاری تلفن ثابت در دستور كار قرار گرفته است تا علاوه بر تسریع فرآیند واگذاری، بتوان خدمات جدید دیگری هم بر این بستر به مشتركان ارایه كرد.
وی به تعهد شركت مخابرات ایران به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران(رگولاتوری) مبنی بر واگذاری تلفن ثابت در اسرع وقت اشاره كرد و گفت: همه تلاش ها در جهت آن است كه هر جا متقاضی تلفن ثابت بود فرآیند واگذاری با حداكثر سرعت صورت گیرد.
اقتصام*2078*1561**تنظیم كننده: محمدمهدی بهرامی* انتشاردهنده: مژگان توانا
آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد