۱۹ بهمن ۱۳۹۵، ۹:۴۳
کد خبر: 82419484
T T
۰ نفر
لیگ برتر والیبال؛ آغاز مرحله حساس پلی آف و نگرانی مدعیان

تهران - ایرنا - مرحله حساس پلی آف لیگ برتر والیبال درحالی فردا (چهارشنبه) با حضور هشت تیم آغاز می شود كه سرمربیان تیم های مدعی قهرمانی در این رقابت ها نگران كوچك ترین اشتباهات فردی بازیكنان خود هستند.

به گزارش ایرنا،روز گذشته با تشكیل جلسه كمیته انضباطی فدراسیون والیبال و مشخص شدن آخرین بازی ناتمام دور مقدماتی لیگ برتر این رشته ورزشی، مرحله گروهی به پایان رسید تا مرحله حساس پلی آف با حضور هشت تیم برتر جدول از روز چهارشنبه آغاز شود.
پلی آف لیگ برتر والیبال در سه مرحله و به صورت دو برد از سه مسابقه برگزار می شود كه دور رفت مرحله نخست پلی آف مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های مردان ایران جام «شهدای منا» فردا چهارشنبه با چهار دیدار در شهرهای تهران (سه مسابقه) و ارومیه پیگیری می شود.
سرمربیان تیم هایی مدعی قهرمانی این رقابت ها مانند پیكان تهران، بانك سرمایه و حتی شهرداری ارومیه و سایپا در این مرحله نگران اشتباهات فردی بازیكنان خود هستند زیرا در صورت شكست دیگر جبران این نتیجه امكان پذیر نخواهد بود.
هنوز علاقه مندان به والیبال سرنوشت تیم باریج اسانس كاشان را در سه سال پیش فراموش نكرده اند كه در دور مقدماتی به عنوان صدرنشین لیگ برتر به مرحله پلی آف صعود كرد اما در این مرحله مغلوب حریفی شد كه در رده هشتم جدول قرار داشت و از دور رقابت ها كنار رفت.
در چهار دیدار مرحله نخست پلی آف لیگ برتر والیبال امسال تیم های بانك سرمایه، پیكان تهران، شهرداری ارومیه و سایپا تهران كه در رتبه های اول تا چهارم جدول دور مقدماتی قرار گرفتند، به ترتیب میزبان تیم های شهرداری تبریز، خاتم اردكان، كاله مازندران و صالحین ورامین خواهند بود.
در نخستین مسابقه این مرحله و از ساعت 15، تیم پیكان تهران میزبان خاتم اردكان درخانه والیبال تهران است. پیكان در پایان دور رفت با 18 برد و 53 امتیاز در رتبه دوم جدول قرار گرفت و خاتم اردكان با 10 برد و 32 امتیاز در رتبه هفتم قرار گرفت.
خاتم اردكان در دو مسابقه دور رفت و برگشت مرحله مقدماتی با نتایج سه بر یك و سه بر صفر مغلوب پیكان شد كه این نتایج نشان می دهد نماینده اردكان كار بسیار سختی برابر پرافتخارترین تیم لیگ برتر در مرحله نخست پلی آف دارد.
آخرین مسابقه دور رفت مرحله نخست پلی آف لیگ برتر در سالن غدیر ارومیه برگزار می شود و تیم شهرداری ارومیه میزبان كاله مازندارن خواهد بود.
در دومین دیدار كه از ساعت 17 در خانه والیبال تهران آغاز می شود، تیم بانك سرمایه كه با 20 برد و 55 امتیاز در پایان دور مقدماتی صدرنشین شد، به مصاف شهرداری تبریز می رود. تبریزی ها در دور مقدماتی با 10 برد و 31 امتیاز در رتبه هشتم قرار گرفتند.
بانك سرمایه در دور مقدماتی لیگ برتر امسال دو مسابقه با شهرداری تبریز انجام داد كه در هر دو مسابقه سه بر صفر حریف خود را شكست داد و به نظر می رسد از نظر آماری مشكل خاصی برای شكست این تیم نداشته باشد. اما بازی های شهرداری تبریز قابل پیش بینی نیست.
نارنجی پوشان سایپا تنها میزبانی هستند كه در دو دیدار رفت و برگشت دور مقدماتی مغلوب صالحین ورامین شدند و در دیدارهای حساس مرحله پلی آف به دنبال جبران این نتایج و صعود به جمع چهار تیم برتر این رقابت ها هستند.
سایپا و صالحین در دور مقدماتی دوبار به مصاف یكدیگر رفتند كه صالحین در دیدار رفت سه بر دو و در مسابقه برگشت نیز سه بر یك به پیروزی رسید. حال نارنجی پوشان در مرحله حساس پلی آف از ساعت 19 روز چهارشنبه در خانه والیبال تهران میزبان این تیم خواهند بود تا این ناكامی ها را جبران كنند.
تیم سایپا در پایان دور مقدماتی با 12 برد و 36 امتیاز در جایگاه چهارم قرار گرفت و صالحین ورامین نیز با 11 برد و 30 امتیاز در رتبه پنجم قرار گرفت تا دو تیم حریف یكدیگر در مرحله پلی آف شوند.
شهرداری ارومیه نیز كه در پایان دور مقدماتی با 14 برد و 42 امتیاز در رتبه سوم قرار گرفت، در آخرین مسابقه دور رفت مرحله نخست پلی آف میزبان كاله مازندران است. تیم كاله با 10 برد و 36 امتیاز در رتبه ششم دور مقدماتی قرار گرفت.
نماینده ارومیه در دو مسابقه دور رفت و برگشت دور مقدماتی با نتایج سه بر صفر و سه بر یك كاله را شكست داد و روز چهارشنبه در دیدار خانگی برای سومین برد برابر این تیم در این فصل از رقابت ها به میدان می رود.
مهمترین نكته جدال شهرداری ارومیه و كاله مازندران، محرومیت دو بازیكن كلیدی ارومیه به حكم كمیته انضباطی است. این موضوع كار را برای تیم شهرداری ارومیه كه به رغم سالها حضور در این رقابت ها در حسرت قهرمانی است، بسیار سخت می كند.
شهرداری ارومیه در دو مسابقه مرحله نخست پلی آف عبدالرضا علیزاده لیبرو اصلی و آرمین تشكری مدافع وسط و سرعتی زن خود را همراه نخواهد داشت.
دور برگشت مرحله نخست پلی آف لیگ برتر والیبال نیز روز چهارشنبه 27 بهمن ماه برگزار می شود. در صورت نیاز به مسابقه سوم، تیم ها روز یكشنبه یكم اسفندماه به مصاف یكدیگر می روند.
برنامه كامل دور رفت مرحله نخست پلی آف لیگ برتر والیبال و اسامی داوران و ناظران این رقابت ها به قرار زیر است:
تهران، ساعت 15، خانه والیبال تهران
پیكان تهران – خاتم اردكان
داور اول: محمد شاهمیری، داور دوم: اسماعیل رزقی و ناظر: عباس جلایر

تهران، ساعت 17، خانه والیبال تهران
بانك سرمایه – شهرداری تبریز
داور اول: اصغر كاظمی، داور دوم: وحید پوركاشیان و ناظر: حمید حق بین

تهران، ساعت 19، خانه والیبال تهران
سایپا تهران – صالحین ورامین
داور اول: بهروز جعفری، داور دوم: محمدرضا كاویانی و ناظران: محمود كشفی و مهدی دادرس

ارومیه، ساعت 16، سالن غدیر
شهرداری ارومیه – كاله مازندران
داور اول: حمید راهجردیان، داور دوم: قادر صادقی و ناظر: محمد حسن خوشدل
همچنین فردا دور برگشت مرحله نخست پلی آف لیگ دسته یك والیبال مردان كشور در شهرهای دامغان، كرمان، مهاباد و همدان پیگیری خواهد شد كه تلاش سه تیم میزبان برای جبران نتیجه دور رفت است و تیم مقاومت فرمانداری مهاباد برای كسب دومین پیروزی و صعود به مرحله بعدی میزبان فرش محتشم كاشان می شود.
در دور رفت مرحله نخست پلی آف مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های دسته یك مردان كشور جام «شهدای منا» كه 13 بهمن ماه در شهرهای ارومیه، اصفهان، قزوین و كاشان پیگیری شد، سه تیم میزبان شهرداری جوان ارومیه، رعد پدافند اصفهان و سپهرالكتریك قزوین و یك تیم میهمان مقاومت فرمانداری مهاباد به پیروزی رسیدند.
برنامه كامل دور برگشت مرحله نخست پلی آف لیگ دسته یك به قرار زیر است:
دامغان، ساعت 16: نیروگاه سیكل تركیبی دامغان – شهرداری جوان ارومیه
همدان، ساعت 16: اتحاد جوان همدان – رعد پدافند اصفهان
كرمان، ساعت 16: لاستیك بارز كرمان – سپهر الكتریك قزوین
مهاباد، ساعت 16: مقاومت فرمانداری مهاباد – فرش محتشم كاشان
ورزشی(5)**1379**9250* 1701
خبرنگار: هادی افتخاری، انتشار دهنده: حمید قدیمی
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش