۱۸ بهمن ۱۳۹۵، ۲۱:۳۳
کد خبر: 82419136
T T
۰ نفر
'ترزا می' خطاب به نتانیاهو: از توافق هسته‌ای ایران حمایت می‌كنیم

لندن - ایرنا - 'ترزا می'، نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه در جریان دیدارش با بنیامین نتانیاهو، همتای اسرائیلی اش در داونینگ استریت بار دیگر تصریح كرده است كه لندن از توافق هسته ای ایران حمایت می‌كند.

به گزارش ایرنا، سخنگوی نخست وزیر انگلیس پس از دیدار یاد شده گفت:'ترزا می' ضمن حمایت از توافق هسته‌ای ایران گفته است: 'اما ضرورت دارد كه رفتار ایران بشدت تحت نظر باشد.'
سخنگوی 'ترزا می'، در پاسخ به سوال یكی از خبرنگاران درخصوص پیوستن انگلیس به اعمال تحریم های جدید علیه ایران از سوی آمریكا، این مطلب را عنوان كرد.
وی افزود: 'نخست وزیر انگلیس روشن ساخته است كه ما از توافق هسته ای كه با ایران حاصل كرده ایم، حمایت می كنیم.'
سخنگوی 'ترزا می' اضافه كرد: 'توافق هسته ای بایستی به درستی اعمال شود هر چند نسبت به اقدامات بی ثبات كننده ایران در منطقه نیز باید هشیار باشیم .'
'ترزا می' نخست وزیر انگلیس پیش از شروع گفت وگوهایش با نخست وزیر رژیم صهیونیستی عنوان كرده بود كه در گفت‌وگو با نتانیاهو، درباره ایران نیز صحبت خواهد شد، اما محور گفت‌وگوهایش همكاری‌های اقتصادی دوجانبه پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا است.
نتانیاهو، نیز در ابتدای دیدارش با 'ترزا می'، با استقبال از اعلام تحریم‌های جدید دولت دونالد ترامپ علیه ایران گفت كه همه كشورها 'به خصوص كشورهای مسئول' باید ادامه دهنده این مسیر باشند.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی بیان داشت: 'اقدامات خصمانه ایران نباید بی‌پاسخ بماند'.
نتانیاهو گفت: 'ما با چالش‌هایی رو‌به‌رو هستیم. از سوی افراط گرایان به‌خصوص ایران. این كاملا واضح است.'
نخست وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینكه 'ایران به دنبال نابود كردن اسرائیل است'، ادعا كرد: 'ایران به دنبال آن است كه خاورمیانه را تصرف كند. اروپا و غرب را تهدید می‌كند، جهان را تهدید می‌كند. تحریك پشت تحریك.'
نتانیاهو كه شامگاه یكشنبه گذشته وارد لندن شد، در آستانه سفرش گفته بود كه از دولت انگلیس می خواهد كه در مقابل ایران 'جبهه‌ای متحد' تشكیل دهد
نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین بیان داشته بود كه به دنبال تعمیق روابط دیپلماتیك، امنیتی، اقتصادی و فناوری بین تل آویو و لندن است.
این دیدار یاد شده در حالی برگزار شد كه شماری از حامیان مردم فلسطین از جمله شماری از یهودیان در اعتراض به سفر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به انگلیس و دیدارش با 'ترزا می' همتای انگلیسی‌اش، در برابر ساختمان نخست وزیری (داونینگ استریت) در لندن تجمع كردند.
اروپام**4**1552/انتشاردهنده: قاسم شریعتی

سرخط اخبار جهان