۱۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۴۲
کد خبر: 82406838
T T
۰ نفر
یادداشت اعتراض ایران به فرمان اخیر رئیس جمهوری آمریكا تحویل سفیر سوئیس شد

تهران- ایرنا- سخنگوی دستگاه دیپلماسی كشور گفت: سفیر سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریكا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و یادداشت اعتراضی ایران درخصوص فرمان اجرایی اخیر رئیس جمهور آمریكا و اعمال محدودیت و برخورد تبعیض آمیز علیه شهروندان ایرانی برای سفر به آمریكا به وی تحویل داده شد.

به گزارش ایرنا از اداره كل دیپلماسی وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سفیر سوئیس در تهران بعنوان حافظ منافع دولت ایالات متحده آمریكا بعدازظهر امروز- یكشنبه- توسط محمد كشاورززاده مدیركل آمریكا وزارت امور خارجه احضار شد.
وی افزود : در این دیدار صدور فرمان اجرایی رئیس جمهور ایالات متحده آمریكا به منظور اعمال محدودیت برای سفر شهروندان ایرانی به آمریكا به بهانه های واهی و تبعیض آمیز، غیر قابل قبول و مغایر با كنوانسیون های حقوق بشری و مفاد قرارداد 15 اوت 1955 حقوقی و كنسولی بین دو كشور اعلام و بر حفظ و صیانت از حقوق شهروندان ایرانی تاكید شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه خاطر نشان كرد: در این جلسه به سفیر سوئیس یادآوری شد كه مردم ایران خود طی دهه های گذشته مظلومانه قربانی گروههای تروریستی مورد حمایت آمریكا بوده و نه تنها در هیچیك از عملیات گروههای افراطی تروریستی حضور نداشته اند، بلكه در همه جوامعی كه در آن اقامت نموده اند، بعنوان یكی از قانون مدارترین شهروندان و ساكنان قلمداد شده اند.
قاسمی در پایان اظهار داشت: سفیر سوییس با اعلام این مطلب كه از بازتاب فرمان اجرایی اخیر رئیس جمهور آمریكا در ایران مطلع است اعلام داشت مراتب را سریعا به وزارت خارجه آمریكا منعكس خواهد كرد.
سیام**3061**1449**تنظیم كننده: میترا بلندقامتی*انتشاردهنده: امیر كاردان راد
۰ نفر