۱۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۳۳
کد خبر: 82406821
T T
۰ نفر
تظاهرات افغان ها علیه پاكستان، پس از درگیری مرزی بین دو كشور

كابل - ایرنا - صدها تن از مردم قندهار در جنوب افغانستان به دنبال درگیری مرزی بین سربازان افغان و پاكستانی كه در آن یك سرباز افغان كشته و 2 تن زخمی شدند، در تظاهراتی پاكستان را عامل مشكلات این كشور دانستند.

به گزراش ایرنا، بخش پشتوی خبرگزاری جمهور افغانستان روز یكشنبه از قندهار گزارش داد كه تظاهركنندگان از شهرستان های «اسپین بولدك»، «ریگستان» و «شورآبك» كه هدف حملات راكتی پاكستان قرار گرفته بود، در مزكز قندهار تجمع كرده و شعارهای ضد پاكستانی سردادند.
سربازان مرزی افغانستان روز پنجشنبه گذشته با سربازان پاكستان در شهرستان اسپین بولدك به مدت 2 ساعت درگیر شدند كه در نتیجه یك سرباز افغان كشته و 2 تن دیگر زخمی شدند، اما تلفات سربازان پاكستانی اعلام نشد.
تاكنون علت اصلی این درگیری اعلام نشده است، اما برخی منابع افغان گفتند كه شماری از اعضای گروه طالبان قصد ورود به افغانستان را داشتند كه نیروهای مرزی افغان با شلیك گلوله مانع ورود آنها شدند. پس از آن اقدام سربازان پاكستانی نسبت به این اقدام سربازان مرزی افغانستان، واكنش نشان دادند و آنان را هدف حمله قرار دادند.
تظاهركنندگان قندهار در پایان قطعنامه ای را خواندند كه در آن آمده است آنان در برابر هر متجاوزی ایستادگی كرده و از كشور خود دفاع خواهند كرد.
در این قطع نامه، از سازمان ملل متحد و كشورهای عضو «سارك» خواسته شده كه با رسیدگی این مساله، مانع مداخله و حملات پاكستان به افغانستان شوند.
این چندمین بار است كه سربازان مرزی افغان و نیروهای پاكستانی در مرزهای شرقی و یا جنوبی افغانستان با هم درگیر می شوند. حدود سه ماه قبل نیز درگیری مرزی بین سربازان افغانستان و پاكستان در مرز تورخم در ننگرهار رخ داد كه در آن، شماری از سربازان 2 كشور ازجمله یك افسر بلندپایه ارتش پاكستان كشته شد و این مرز دست كم برای دو هفته بسته شد.
آساق*291*1610**انتشار دهنده : مریم شفیعی

سرخط اخبار جهان