۱۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۲۵
کد خبر: 82406684
T T
۰ نفر
سفارت انگليس در تركيه: سفر«مي» آغازگر روابط عميق لندن-آنكارا است

تهران - ايرنا - سفارت انگليس در تركيه درصفحه رسمي خود در توئيتر نوشت: سفر سفر 'ترزا مي' نخست وزير انگليس به آنكارا آغازگر شراكتي عميق ميان دو كشور است.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا، سفارت انگليس در تركيه درصفحه رسمي خود در شبكه اجتماعي توئيتر نوشت: سفر نخست وزيرانگليس به آنكارا آغازگر شراكت عميق راهبردي است كه عاملي مهم براي تامين امنيت كلي دو طرف خواهد بود.
سفارت انگليس در تركيه پيشتر تاكيد كرده بود: درآينده مناسبات تجاري لندن- آنكارا قوي تر از پيش خواهد شد.
به گزارش ايرنا، در جريان سفر نخست وزير انگليس به تركيه، شنبه شب موافقت نامه اي به منظور بهبود پروژه ملي هواپيماي جنگي و توسعه صنايع هوافضاي تركيه با سيستم دفاعي انگليس موسوم به BAE امضا شد.
بر اين اساس، اين موافقت نامه از سوي تمل كوتيل مديركل صنايع هوافضاي انگليس موسوم به آش (TAI-TUSAŞ) با لن گراهام مديرعامل سيستم هاي دفاعي BAE به امضا رسيد.
منابع غيررسمي ارزش اين موافقت نامه را 125 ميليون دلار اعلام كردند.
همچنين موافقت نامه اي بين انگليس و تركيه در سال 2017 در زمينه برنامه همكاري امنيتي براي تامين امنيت حمل و نقل بين المللي هوايي بين تركيه و انگليس از سوي مديركل هواپيمايي كشوري تركيه و ريچارد مور سفير انگليس در تركيه به امضا رسيد.
آنكارا همواره كشورهاي غربي را از بي تفاوتي در واكنش به كودتا در تركيه متهم كرده و اظهارات مقامات غربي پس از كودتا در خصوص نقض حقوق متهمان را به باد انتقاد گرفته است. اما انگليس همواره از امواج اين تنش به دور بوده است.
انگليس شريك تجاري مهم تركيه است و حجم مبادلات تجاري دو كشور بيش از 10 ميليارد دلار در سال است.
خاورم**9377**1579
مترجم:حميداوضح * انتشار دهنده : مرضيه فاتحي عليشاه
۰ نفر

سرخط اخبار جهان