۱۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۵۱
کد خبر: 82406483
T T
۰ نفر
قاضی پور خواستار تسهیل بازگشت ایرانیان مقیم آمریكا به كشور شد

تهران- ایرنا- نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در پی صدور دستور اجرایی ترامپ در ممنوعیت ورود ایرانیان به آمریكا از وزیر امورخارجه خواست تا روند بازگشت هموطنان از این كشور را تسهیل كند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نادر قاضی‌پور در جلسه علنی روز یكشنبه مجلس در تذكری به وزیر امور خارجه با یادآوری دستور رئیس جمهوری آمریكا مبنی بر ممنوعیت ورود ایرانیان به این كشور تصریح كرد: از دولت تقاضا می‌شود برای ایرانیان به جز اعضای گروه‌های ملحد و خائن به كشور، شرایط بازگشت به ایران را تسهیل و فراهم كند.
وی همچنین در اخطاری با استناد به اصل 29 قانون اساسی خطاب به وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: احداث مسكن اجتماعی برای كارگران به كجا رسید و در 3 سال و نیم گذشته چرا هیچ مسكن اجتماعی برای روستاییان احداث نشد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس ادامه داد: احداث راه‌آهن ارومیه چه زمانی به اتمام می‌رسد؟ قرار بود كه این پروژه در سال 88 تمام شود.
وی در تذكری به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی تصریح كرد: واردات صافی دیالیز را ممنوع كنید، در حال حاضر در كشور 4 میلیون مصرف داریم و 10 میلیون نیز تولید داخل با كیفیت استاندارد وجود دارد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس دهم در تذكری خطاب به وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: آقای ربیعی شما با رأی فراكسیون كارگری وزیر شدید، آیا سزاوار است كه كارگران با حقوق ماهانه 840 هزار تومان زندگی خود را بگذرانند؟.
قاضی‌پور همچنین در تذكری به وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: چرا به مشكل سهامداران پدیده شاندیز و پردیسان كه در حال حاضر جلوی مجلس تجمع كردند، رسیدگی نمی‌كنید.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریكا دستوری را امضا كرده كه به موجب آن مرزهای این كشور به مدت چهار ماه به روی پناهجویان بسته می‌شود و همچنین صدور روادید برای شهروندان هفت كشور عمدتا مسلمان از جمله ایران به مدت سه ماه ممنوع می‌شود.
این اقدام با انتقاد گسترده سازمان‌های حقوق بشری روبه‌رو شده است.گروه‌های حقوق بشری می‌گویند ترامپ مسلمانان را به خاطر اعتقادشان هدف قرار داده است و به همین دلیل هم می‌توانند او را به صورت قانونی به چالش بكشند.
سیام**9103**1336 خبرنگار: حمید شهریاری** انتشار: مهرنوش خانزائی

سرخط اخبار سیاست