۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۶:۲۶
کد خبر: 82400245
T T
۰ نفر
احتمال محرومیت هواداران پرسپولیس از سوی كمیته انضباطی

تهران – ایرنا - رئیس كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال،گفت: تخلفات هواداران تیم های صنعت نفت آبادان، پرسپولیس، ماشین سازی تبریز، سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان به اندازه ای است كه احتمال اعمال تنبیه های سخت تر از جمله محرومیت هواداران آنها وجود دارد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از فدراسیون فوتبال، «اسماعیل حسن زاده» با تاكید بر اینكه تخلفات پیاپی تماشاگران منجر به محرومیت آنها در مسابقات بعدی می شود، افزود: هواداران تیم های استقلال تهران و تراكتور سازی تبریز در پایان نیم فصل نخست لیگ برتر فوتبال به ترتیب بیشترین تخلفات را داشتند. بر همین اساس بعد از چندین بار جریمه نقدی، مجبور شدیم از گزینه محرومیت تماشاگر برای این دو تیم استفاده كنیم كه این تصمیم اجرا شد.
وی درباره حوادثی كه عصر دوشنبه در بازی پرسپولیس تهران و گسترش فولاد تبریز رخ داد، گفت: هنوز گزارش ناظر این بازی به دست كمیته نرسیده است و بعد از دریافت آن پیگیری خواهیم كرد.
داور دیدار دو تیم فوتبال پرسپولیس و گسترش فولاد كارت زرد دوم را به یكی از بازیكنان گسترش فولاد داد ولی وی را اخراج نكرد.
رئیس كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ادامه داد: در قانون پیش بینی شده است كه اگر داوری در تصمیمات انضباطی اش(دادن كارت زرد و یا قرمز) اشتباه كند، كمیته انضباطی می تواند این تصمیم را اصلاح كند كه پس از گزارش مقامات رسمی در این خصوص تصمیم خواهیم گرفت.
حسن زاده گفت: همچنین قانون به كمیته برگزار كننده مسابقات این اجازه را می دهد كه اگر داور در جریان بازی به اشتباه بازیكنی را كه باید اخراج می شد، در داخل زمین نگه دارد و تیم مقابل بازنده شود، كمیته برگزار كننده می تواند اقدام داور را به عنوان اشتباه موثر در نتیجه قلمداد كند و راجع به اصل بازی و یا حتی تكرار مسابقه تصمیم گیری كند.
وی ادامه داد: درمورد دیدار پرسپولیس و گسترش فولاد چون نتیجه به نفع تیم دارنده بازیكن مذكور بوجود نیامد، فقط اعمال قانون برای مسابقه بعدی آن بازیكن صورت خواهد گرفت.
رییس كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با تاكید بر اینكه مصاحبه های جنجالی باشگاه ها و عوامل هر تیمی با رسانه ها در حواشی رقابت های لیگ برتر فوتبال امری ناشایست است و تنبیه انضباطی دارد،گفت: از مقام های باشگاه استقلال تهران به دلیل حضورشان در كمیته انضباطی به جهت بررسی حاشیه های انضباطی باشگاه تشكر و قدردانی می كنیم.
ورزشی**9029** 1701
تنظیم كننده: محمد مهدی موذن**انتشار دهنده: حمید قدیمی
۰ نفر