۴ بهمن ۱۳۹۵، ۸:۵۸
کد خبر: 82397810
T T
۰ نفر
پایان عملیات جستجو در جنوب و شرق ساختمان پلاسكو/ كشف 6 پیكر تاكنون

تهران - ایرنا - سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: عملیات جستجو برای كشف پیكر اجساد زیرآوار مانده در ضلع جنوبی و شرقی ساختمان پلاسكو با كشف پیكر 2 آتش نشان و 4 شهروند، بامداد امروز به پایان رسید.

سیدجلال ملكی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیگیری و تلاش 4 روزه آتش نشانان در عملیات آواربرداری ضلع جنوبی و شرقی ساختمان پلاسكو به پایان رسید و تا دقایقی دیگر عملیات انتقال ضایعات و نخاله ها در این دو بخش از خرابه های ساختمان انجام می شود.
وی اظهار كرد: در نخستین ساعات بامداد امروز(دوشنبه) پیكر 4 شهروند از زیرآوار ساختمان پلاسكو خارج شد.
وی افزود: عوامل آتش نشانی با كشف اجساد، پیكرها را برای شناسایی به بیرون انتقال دادند.
سخنگوی سازمان آتش نشانی با بیان اینكه تا این لحظه پیكر 2 آتش نشان شهید از خرابه های پلاسكو خارج شده، تصریح كرد: به نظر می رسد پیكر دیگر آتش نشانان محبوس شده در زیرآوار در ضلع شمالی و غربی ساختمان پلاسكو باشد.
ملكی افزود: عملیات آواربرداری و جستجو برای یافتن پیكر دیگر افراد گرفتار در زیر خرابه هیا ساختمان پلاسكو همچنان با جدیت ادامه دارد.
وی همچنین با اشاره به برخی اخبار كذب مرتبط با حادثه پلاسكو در شبكه های اجتماعی اظهار كرد: كه مردم اخبار مربوط به این حادثه را تنها از طریق مراجع رسمی و قابل استناد دنبال كنند.
به گفته ملكی، تا ساعت 8:30 صبح امروز(دوشنبه) پیكر 2 آتش نشان و 4 شهروند(كسبه و یا مالك واحدهای تجاری) از زیر آوارهای ساختمان پلاسكو خارج شده است.
سخنگوی سازمان آتش نشانی افزود: البته یكی از آتش نشانان بستری در بیمارستان نیز به دلیل شرت جراحات وارده به شهادت رسیده است.
به گزارش ایرنا، حادثه آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسكو كه روز پنجشنبه(30 دی) روی داد تاكنون 7 قربانی داشته است.
ساختمان پلاسكو واقع در خیابان جمهوری تقاطع خیابان فردوسی حدود ساعت 8 صبح روز پنجشنبه(30 دی) دچار حریق شد و حدود ساعت 11 و 30 دقیقه ساختمان به طور كامل فروریخت و تعدادی از آتش نشانان كه در حال اطفای حریق بودند، زیر آوار گرفتار شدند.
خبرنگار: سید محمد جواد آل داود - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7243///1625
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه