خطیب نماز جمعه تهران: دعوای رسانه ای به مصلحت نیست/قوه قضائیه با سرعت و دقت پرونده های فساد را رسیدگی كند

تهران- ایرنا- خطیب نماز جمعه تهران دعوای رسانه ای مسئولان را به مصلحت انقلاب اسلامی ندانست و گفت: قوه قضاییه باید به پرونده های فساد با سرعت و دقت بیشتر رسیدگی كند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه های دوم نماز جمعه تهران با توصیه خود و مومنین به تقوی و تبریك سالروز ولادت امام حسن عسكری(ع) افزود: باید وحدت در هدف و بر محور ولایت فقیه داشته باشیم، ادبیات ما باید ادبیات تكریم و احترام باشد و با تخریب، وحدت شكل نمی گیرد. مسئولان و آنهایی كه تریبون دارند باید سعه صدر داشته باشند و درنهایت باید از تهمت و دروغ پرهیز كرد.
وی تصریح كرد: از الان تا انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری، دشمن بروی اختلاف و ایجاد دو قطبی كردن جامعه، تخریب نهادهای قانونی نظام به ویژه قوه قضاییه و پركردن فضای مجازی از دروغ، حركت می كند.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: می گویم حواستان جمع باشد و دعواهای رسانه ای مسئولان به مصلحت انقلاب نیست. خروجی آن برای دشمنان این است كه می گویند فساد در ایران سیستماتیك شده است.
خاتمی با بیان اینكه امام و رهبر معظم انقلاب از مایوس كردن مردم بدشان می آید، گفت: صاحبان انواع رسانه، اگر می خواهید دینتان را به انقلاب ادا كنید، در امید بدمید و قوه قضاییه كه شدیدا در هجمه هستید باید به پرونده های فساد با سرعت و دقت بیشتر رسیدگی كنید.
وی افزود: قوه قضاییه باید به پرونده ها رسیدگی و قاطعانه حكم صادر كند و نباید نگاه كرد كه این فسادها در این دولت، قبل یا قبل تر باشد، زیرا مردم از شما عدالت می خواهند.
خطیب جمعه تهران با تاكید بر اینكه من آینده انقلاب را روشن می بینم و باید در صحنه بود، گفت: انقلاب اسلامی امانت شهیدان است، باید جوری عمل كنیم كه شهدا دعایمان كنند و نباید رفتاری داشته باشیم كه شهدا از ما برنجند.

**شادی به معنای عبور از خطوط قرمز خدا نیست
تكریم ائمه (ع)، تعظیم شعائر است كه نشانه تقوای قلب است و ما، هم شیعه شادی بجا و هم شیعه حزن و گریه بجا هستیم.
وی افزود: البته شادی به معنای گناه كردن و عبور از خطوط قرمز خدا نیست و هیچ كس خواهان قطع شادی مردم نیست بلكه ما خواهان رنگ گرفتن دین در تمامی روابط جامعه هستیم.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به سالروز شهادت حضرت معصومه (س) در هفته پیش رو، ایشان را بانوی عالمه دانست.
خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره وفات عالم مجاهد و خستگی ناپذیر آیت الله محمدعلی شرعی، تصریح كرد: وی دارای كوله باری از خدمات ارزشمند بود كه به دیدار خداوند رفت.

**بصیرت حرف اصلی در 9 دی
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: هفده دی ماه سالروز توطئه استعماری كشف حجاب توسط رضاخان است و وی ماموریت مبارزه با دین را داشت و ارباب آن زمان وی یعنی انگلیس پیر خرفت، سه دستور كار برایش تعریف كرد كه شامل كشف حجاب، مبارزه به امام حسین (ع) و مبارزه با حوزه های علمیه بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دهه بصیرت نهم تا نوزدهم دیماه ادامه داد: حماسه 9 و 19 دی هردو حماسه وحدت بود كه آغاز انقلاب در دوره دوم است و این مراسم نماد وحدت ملت ما در پاسداری از انقلاب بزرگ است.
خطیب نماز جمعه تهران افزود: حماسه 9 دی تكمیل حماسه 19 دی بود و وجوه شباهت های فراوانی بین 19 و 9 دی است كه هردو در حمایت از ولایت بود.
وی با اشاره به سیر تاریخی اتفاق 19 دی تصریح كرد: عین همین موضوع در 9 دی رخ داد و حماسه سازان 9 دی در صحنه ماندند و دو عكس امام و رهبرمعظم انقلاب تنها عكس های راهپیمایی 9 دی ماه بود.
آیت الله خاتمی ادامه داد: وجه شباهت دوم 9 دی با حماسه 19 دی، بصیرت بود یعنی نه تهدید، نه تطمیع و نه حرف های آنچنانی، مردم را از صحنه بیرون نكرد و عین این موضوع هم در فتنه 88 رخ داد و فتنه گردانان، فریبكاری كردن و درباره حقوق مردم صحبت كردند.
وی تصریح كرد: فتنه گران در 8 ماه در سال 88 تقلب را رمز فتنه دانستند، ولی بصیرت، حرف اصلی را زد و در فتنه سال 88، آمریكا و رسانه های غربی تمام قد در حمایت از فتنه گران بودند.
خطیب جمعه تهران با بیان این كه مردم در حماسه 19 دی در مقابل دشمنان ایستادند و در 9 دی ماه نیز ملت ایران در برابر دشمنان ایستاد، اضافه كرد: به فضل خدا، انقلاب 19 دی ماه باشكوه و عظمت در حال ادامه حركت است و امروز پیام انقلاب به جهان صادر شد و امروز تندبادها هم نمی توانند به این درخت تنومند آسیبی به آن برسانند.

**بشارت به پیروزی در موصل
وی درباره موضوعات خارجی نیز با اشاره به اوضاع كنونی سوریه، عراق، یمن و بحرین، گفت: بشارت پیروزی حشد شعبی عراق در آینده نزدیك در موصل را خواهم داد و این خبر را خواهید شنید كه شر داعش از بلاد اسلامی كوتاه شده است.
سیام**9103**1429
خبرنگار: حمید شهریاری**انتشار:محسن طاهرزاده
۰ نفر