۱۵ دی ۱۳۹۵، ۲۰:۳۵
کد خبر: 82374809
T T
۰ نفر
بازداشت شخصیت مرتبط با ورزش وگلایه معاون اول قوه قضاییه نسبت به فاش نكردن نام مفسدان اقتصادی

تهران- ایرنا- دادستان تهران روز گذشته از بازداشت دو مفسد اقتصادی خبرداد كه یكی از آنان با ورزش در ارتباط است و معاون اول قوه قضاییه امروز با انتقاد از بسته بودن دست این قوه، خواستار افشای نام كامل این دسته افراد و برگزاری دادگاه علنی شد.

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران روز گذشته در خبری اعلام كرده است دو بدهكار كلان بعد از تحت تعقیب قرارگرفتن بازداشت شده اند.
او یكی از دو بدهكاران را شخصی عنوان كرد كه فعالیت های ورزشی هم داشته است.
اگرچه جعفری دولت آبادی براساس قانون از افشای نام این فرد خودداری كرد اما شواهد و قرائن نشان می دهد كه این فرد همان شخص معروفی است كه در ورزش بویژه فوتبال ید طولایی دارد.
دادستان تهران همچنین با انتقاد از نفوذ فرزندان برخی مسئولان گفته بود كه برخی بدهكاران مالی بزرگ با استفاده از نفوذ فرزندان برخی مسئولان موفق به ارتكاب چنین جرمی می شوند.

** گلایه محسنی اژه ای از افشا نشدن نام مفسدان بزرگ اقتصادی
اینها درحالیست كه حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای امروزچهارشنبه درهمایش رؤسای پلیس آگاهی ناجا با انتقاد و ابراز گلایه ازبسته بودن دست قوه قضاییه در افشای نام مفسدان بزرگ مالی گفت: كسی كه ضبط خودرویی را سرقت می كند هم مجرم است اما تاثیرگذاری این جرم بر جامعه كجا و جرم بزرگی چون پرونده های فساد كلان مالی كجا.
سخنگوی قوه قضاییه كه پیشترها در نشست های خبری بارها و بارها اعلام كرده بود این دادگاه ها باید علنی و بصورت زنده از رسانه ملی پخش شود در نشست امروز هم خواستار برگزاری علنی دادگاه های این چنینی شد.
محسنی اژه ای همچنین با انتقاد از نبردن نام كامل مفسدان بزرگ اقتصادی گفت: چرا به جای بردن نام كامل یك بدهكار مالی بزرگ باید بگوییم مثلا ' م ' . ' ج ' و او حتی به این نكته هم اشاره كرد كه با گفتن این عبارات مردم ما را مسخره می كنند و باید قانون اجازه دهد تا نام كامل آنها را بیان كنیم.
حال باید دید با توجه به موارد اعلام شده آیا راهی در قانون می توان یافت تا با استناد به آن قوه قضاییه بتواند نام افراد با بدهكاری مالی بزرگ را به طور كامل بیان كند.
البته این نكته هم قابل ذكر است كه به گفته محسنی اژه ای همه افراد دریافت كننده وام كلان بانكی بازداشت نمی شوند بلكه تنها افرادی تحت تعقیب قرارگرفته و بازداشت می شوند كه ازمحل غیرقانونی یا با پرداخت رشوه تسهیلات كلان دریافت كرده باشند، تسهیلات را در جای دیگری خرج كرده باشند و مهمتر اینكه با وجود تمكن مالی از پرداخت اقساط خودداری كنند.
اجتمام*1724* ٧٣٢٩
گزارشگر: لیلا اسماعیل نژاد * انتشار: حسین فتح الهی
۰ نفر