۱۴ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۱۱
کد خبر: 82372517
T T
۰ نفر
دولت بیش از2 میلیارد دلار برای خرید واگن های مترو اختصاص داد

تهران - ایرنا - معاون عمرانی و توسعه امور شهری وروستایی وزیر كشور گفت: دولت خرید 2 هزار دستگاه واگن مترو با اعتباری بیش از 2 میلیارد دلار برای توسعه شبكه حمل و نقل ریلی كلانشهرهای كشور را مصوب كرده است.

به گزارش ایرنا، هوشنگ خندان دل روز سه شنبه در حاشیه آیین افتتاح نخستین نمایشگاه بین المللی توانمندی های صنعت حمل و نقل شهری در مجموعه شهر آفتاب در جمع خبرنگاران افزود: این تعداد واگن مترو براساس مصوبه شورای عالی اقتصاد در شهریورماه امسال، خریداری می شود.
رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور به حمایت دولت از نوسازی ناوگان تاكسیرانی كشور اشاره و تصریح كرد: تاكسیرانان با دریافت وام ارزان قیمت و پرداخت مبلغ ناچیزی می توانند تاكسی فرسوده خود را نوسازی كنند.
وی یادآور شد: بخش قابل توجه كارمزد تسهیلات ارائه شده به تاكسیرانان از سوی دولت پرداخت می شود.
خندان دل خاطرنشان كرد: با حمایت های دولت یازدهم تاكنون 40 هزار تاكسی در كشور نوسازی شده اند و این روند ادامه دارد.
وی با اشاره به اینكه سن ناوگان اتوبوسرانی كلانشهرها نیز در حال افزایش است، گفت كه دولت برای نوسازی و بهسازی این ناوگان، تسهیلاتی با كارمزد كم برای شهرداری ها درنظر گرفته كه به مرور پرداخت می شود.
معاون وزیر كشور با بیان اینكه شركت های باسابقه و توانمندی در داخل كشور در حوزه تولید ناوگان اتوبوسرانی شهری فعال هستند اظهار كرد: باید با ایجاد ارتباطات بین المللی بین این شركت ها و برندهای مطرح جهان، ضمن بهره گیری از توان داخل، روند انتقال فناوری های نوین نیز به كشور تسریع شود.
وی در پاسخ به پرسش یكی از خبرنگاران در خصوص تاثیر اتوبوس های درون شهری در آلودگی هوای كلانشهرها گفت: بر اساس مطالعات انجام شده در سطح شهر تهران، بیش از 80 درصد آلودگی هوای پایتخت ناشی از منابع متحرك است كه ناوگان حمل و نقل خصوصی و عمومی را شامل می شود.
خندان دل تاكید كرد كه برهمین اساس روند نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی كلانشهرها تسریع شده است.

* شهرداری ها اكثریت بودجه خود را به بهبود شبكه حمل و نقل اختصاص دهند
خندان دل یكی از اصلی ترین ماموریت های شهرداری ها را بهبود شبكه حمل و نقلی شهرها عنوان و خاطرنشان كرد: رویكرد دولت هم بدون تردید تقویت شبكه حمل و نقل شهری است اما شهرداری ها باید بیشتر حجم بودجه خود را به این مهم اختصاص دهند.
به گزارش ایرنا، نخستین نمایشگاه بین المللی توانمندی های صنعت حمل و نقل شهری امروز(سه شنبه) با حضور هوشنگ خندان دل معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر كشور، محمد امامی امین معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران در مجموعه نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب تهران افتتاح شد.
خبرنگار: مسعود گودرزی - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام 2079//1625
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد