منتفی شدن فسخ قرارداد واگذاری شركت مخابرات درصورت پرداخت بدهی تا 20دیماه

تهران- ایرنا- سازمان خصوصی سازی با صدور اطلاعیه ای درباره فسخ قرارداد واگذاری سهام بلوكی شركت مخابرات ایران اعلام كرد: اگر تا 20 دیماه شركت «توسعه اعتماد مبین» همه بدهی خود را پرداخت كند، اقدام این سازمان در فسخ قرارداد منتفی خواهد شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، در اطلاعیه سازمان خصوصی سازی آمده است: درباره اقدام این سازمان مبنی بر فسخ قرارداد واگذاری سهام بلوكی شركت مخابرات ایران، اخباری ناقص و در برخی موارد نادرست و جهت‌دار انتشار یافته است.
این اطلاعیه افزوده است: براساس درخواست 30 آذرماه امسال كه از سوی طرف قرارداد(شركت مخابرات) تقدیم رییس جمهوری شده و دستور صادره، مقرر شده است اگر در مدت 15 روز(پنجم تا بیستم دیماه) همه بدهی‌های طرف قرارداد پرداخت شود، اقدام سازمان خصوصی سازی برای لغو قرارداد منتفی شود.
سازمان خصوصی سازی یادآورشده: به موجب دستور موقت هیأت داوری موضوع ماده ‹30› قانون اجرای سیاستهای كلی اصل ‹44› قانون اساسی، تا زمان رسیدگی به خواسته شركت «توسعه اعتماد مبین» درباره فسخ قرارداد، این سازمان به طور موقت و تا رسیدگی به اصل خواسته خواهان از انتقال سهام شركت منع شده است.
براساس این اطلاعیه، سازمان خصوصی سازی منتظر اقدام خریدار سهام برای انجام تعهدات و پرداخت همه دیون معوقه تا بیستم دیماه امسال است.
به گزارش ایرنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چندی پیش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اختلاف سازمان خصوصی سازی و شركت مخابرات ایران درباره فسخ قرارداد واگذاری بلوك 50 درصد به علاوه یك سهم این شركت اعلام كردكه دو طرف در حال مذاكره هستند.
براساس برخی مطالب منتشر شده در سامانه كدال و سایر منابع اطلاع رسانی، مدیرعامل شركت خریدار در بیست و چهارم آذرماه 95 دادخواست آن شركت را برای رسیدگی و صدور حكم مبنی بر اعتبار قرارداد و بی اعتباری فسخ اعلام شده از هیات داوری درخواست كرده است.
واعظی نیز درباره احتمال طرح شكایت در محاكم قضایی گفت: این موضوع قرارداد است و باید بر اساس آن عمل شود.
بیست و سوم آذرماه امسال سازمان خصوصی سازی، فسخ قرارداد واگذاری بلوك 50 درصد به علاوه یك سهم شركت مخابرات ایران را به دلیل اجرا نشدن تعهدات از سوی خریدار اعلام كرد.
در پی این امر، سازمان بورس و اوراق بهادار با صدور اطلاعیه‌ ای از مدیران مخابرات و سهامدار عمده (شركت توسعه اعتماد مبین) خواست درباره تركیب سهامداری توضیح فوری دهند.
مدیرعامل شركت توسعه اعتماد مبین نیز در نامه ای به سازمان بورس و اوراق بهادار، اطلاعیه سازمان خصوصی سازی درباره فسخ قرارداد واگذاری سهام كنترلی و مدیریتی شركت مخابرات ایران را بی اعتبار دانست.
سازمان خصوصی سازی بیست و نهم آذرماه در واكنش به نامه سهامدار عمده شركت مخابرات ایران اعلام كرد كه ابلاغ فسخ قرارداد واگذاری، قانونی و دارای اعتبار كافی حقوقی است.
اقتصام**9189** 2023** خبرنگار: اسماعیل داودی ** انتشاردهنده: لطیف نكوئی
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد