۸ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۴۴
کد خبر: 82364971
T T
۰ نفر
یگان روس در حلب سوریه سلاح ها و مهمات آمریكایی و آلمانی یافت

مسكو - ایرنا - نیروهای گردان مین یاب روسیه در نواحی تازه آزاد شده شرق حلب در سوریه سلاح ها و مهمات آمریكایی، آلمانی و بلغارستانی یافتند كه تروریست ها با خروج از شهر به جای گذاشته بودند.

به گزارش ایرنا، رئیس مركز بین المللی مین یاب وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام كرد: در حلب مقادیر زیادی سلاح های سنگین و مهمات آنها و گلوله های آتشبارها، توپ ها، خمپاره ها از جنگجویان به جای مانده است.
ایوان گروموف در گفت وگو با شبكه خبری روسیه 24 گفت: تسلیحات و مهمات بجا مانده از تروریست ها در حلب از انواع آمریكایی، بلغارستانی و آلمانی بوده و در بین این تسلیحات گلوله های آتشبارهای گراد (نوع پیشرفته كاتیوشا) به چشم می خورد.
وی افزود: نیروهای مین یاب روسیه در یكی از مقرهای تروریست ها در حلب، گلوله های خمپاره 122 میلیمتری، مهمات ویژه آتشبارها، نارنجك و سلاح های ضدتانك و مهمات توپ یافتند.
مقام روس گفت: مهمات به دست آمده از این مقر سابق تروریست ها، برای تجهیز یك گردان كفایت می كند.
شرق حلب سوریه، 10 روز پیش با عملیات موفق ارتش سوریه و اجبار تروریست ها به ترك منطقه پاكسازی و پس از چهار سال اشغال، این شهر به صورت كامل آزاد شد.
شبكه دوم تلویزیون دولتی روسیه امروز اعلام كرد: نیروهای گردان مین یاب روسیه در نواحی تازه آزاد شده شرق حلب 14 هزار و 500 بمب و مین را كه از سوی تروریست ها به عنوان تله انفجاری كار گذاشته شده بود، كشف و خنثی كردند.
بر اساس این گزارش تلویزیونی، پرسنل گردان مین یاب وزارت دفاع روسیه در سه هفته اخیر محدوده ای به وسعت هزار هكتار را در شرق حلب از وجود بمب و مین پاكسازی كردند.
رسانه روسی به نقل از خبرنگار خود در حلب همچنین افزوده است: نیروهای روسی در شبانه روز اخیر چهار مدرسه، 9 مسجد و یك كودكستان را از وجود بمب و مین پاكسازی كردند.
بنا بر این گزارش، تروریست ها ساختمان های مسكونی و اماكن عمومی، خودروها، موتورسیكلت ها و حتی اسباب بازی های كودكان را تبدیل به تله های انفجاری كرده اند كه این اعمال نشانه دسترسی به مقادیر زیاد مواد منفجره و مهمات برای ساخت بمب است.
نظامیان روس از سه هفته پیش تا كنون 350 كیلومتر خیابان و جاده را در نواحی شرقی حلب از مین پاكسازی كرده و بیش از دو هزار ساختمان مسكونی و عمومی از جمله 10 بیمارستان و درمانگاه را امن و بدون تله های انفجاری تحویل دادند.
در منطقه شرق حلب همچنین هفت انبار بزرگ و كوچك سلاح و مهمات متعلق به تروریست ها كشف شده كه بسیاری از آنها آمریكایی و ساخت كشورهای غربی است.
انواع مهمات آتشبارها، گلوله های سلاح های ضدتانك، توپ و نارنجك و اسلحه های خودكار در ساختمان های مسكونی انبار شده بود.
رسانه روسی همچنین گزارش داد: یكی از انبارهای مواد غذایی تروریست ها در زیر زمین یك كودكستان در شرق حلب پر از كالاهای دزدیده شده از محموله های كمك های انسانی و نیز مواد غذایی با مارك كارخانه های تركیه و برخی كشورهای غربی بود.
در این گزارش آمده است: تروریست ها با وجود تحمیل شرایط شبه قحطی برای ساكنان شرق حلب در مكان های ویژه ای مرغ پرورش می دادند.
اروپام **391** انتشار دهنده: زهرا هژبری

سرخط اخبار جهان