۸ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۳۳
کد خبر: 82364949
T T
۰ نفر
فشار جامعه بین المللی نتانیاهو را وادار به عقب نشینی كرد

تهران - ایرنا - یك مقام صهیونیست امروز (چهارشنبه) از لغو جلسه رای گیری درباره مجوز ادامه شهرك سازی در شرق بیت المقدس بنا به درخواست نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، حنان روبین عضو كمیته مسكن و برنامه ریزی در شهرداری بیت المقدس گفت: تعویق جلسه رای گیری به درخواست بنیامین نتانیاهو صورت گرفته است.
وی دلیل این درخواست را امتناع از هرگونه تنش زایی بیشتر در مناسبات تل آویو با دولت باراك اوباما و سخنرانی وزیر خارجه وی عنوان كرد.
امروز قرار است جان كری وزیر خارجه آمریكا درباره سازش میان فلسطین و رژیم صهیونیستی سخنرانی كند.
سخنگوی نتانیاهو هنوز درباره این خبر اظهار نظر نكرده است.
پس از تصویب قطعنامه هفته گذشته شورای امنیت سازمان ملل در محكومیت شهرك سازی های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغال شده فلسطینیان، رژیم صهیونیستی اعلام كرد كه از این قطعنامه تبعیت نمی كند.
اقدام آمریكا به عنوان متحد اصلی رژیم صهیونیستی در وتو نكردن این قطعنامه خشم سران صهیونیست را مضاعف كرد.
با این اقدام آمریكا، سازمان ملل برای نخستین بار از سال 1979 توانست قطعنامه ای را در محكومیت شهرك سازی های غیرقانونی رژیم صهیونیستی تصویب كند.
تل آویو در واكنش به تصمیم جامعه بین المللی اعلام كرد كه به ساخت و سازها در اراضی فلسطینیان ادامه خواهد داد. قرار بود امروز مجوز ساخت 500 واحد مسكونی صهیونیستی دیگر در شرق بیت المقدس صادر شود.
به موجب قوانین بین المللی هرگونه دخل و تصرف قدرت اشغالگر در اراضی اشغالی غیرقانونی است.
علاوه بر 2 میلیون و 600 هزار سكنه فلسطینی كرانه باختری و شرق بیت المقدس، حدود 570 هزار صهیونیست نیز در شهرك های ساخته شده بر اراضی غصبی فلسطینان زندگی می كنند.
خاورم**9156*1275
مترجم: مهدخت پازوكی* انتشار دهنده: مجید جعفری
۰ نفر