۸ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۵۵
کد خبر: 82364619
T T
۰ نفر
هشدار مقام های امنیتی اروپا درباره احتمال استفاده داعش از مهاجران

تهران - ایرنا - مقام های امنیتی اتحادیه اروپا هشدار دادند، گروه تروریستی داعش تلاش می كند با تسلیح و ترغیب گرایش های رادیكالی در بین پناهجویان و مهاجرانی كه تاكنون وارد اروپا شده اند، آنها را آماده حملات تروریستی در این قاره كنند.

به گزارش امروز (چهارشنبه) روزنامه اكسپرس انگلیس، مقام های ارشد مرزی اتحادیه اروپا خود را برای دور جدید حملات به دنبال مجموعه ای از حملات تروریستی مخرب در سال 2016 آماده می كنند.
«فابریس لیجری» مدیر اجرایی آژانس كنترل مرزی اتحادیه اروپا (فرانتكس) پیش از حملات مهلك تروریستی در بازار كریسمس در برلین كه 12 كشته بر جای گذاشت، درباره تهدید جدید داعش هشدار داد و گفت: برخی از افراد ممكن است پس از ورود به اتحادیه اروپا مورد سوء استفاده داعش قرار گرفته و به تفكرات رادیكالی سوق داده شوند.
این سخنان پس از انتشار گزارشی توسط سازمان پلیس اتحادیه اروپا (یوروپل) در دوم دسامبر (12 آذر) گفته شد كه در آن تاكید می شد، جنگجویان داعش در پوشش پناهجو وارد اروپا شده اند و «بریتانیا در صدر اهداف تروریستی آنها قرار دارد».
یوروپل در گزارش خود هشدار داد كه با توجه به حملات مرگبار در بلژیك و فرانسه، تروریست ها به احتمالا زیاد حملات دیگری را در آینده نزدیك انجام خواهند داد.
بر اساس این گزارش، همه كشورهای شركت كننده در ائتلاف ضد داعش از جمله انگلیس از نظر این گروه تروریستی «اهداف مشروع» به شمار می آیند.
گزارش افزوده است: فرانسه در صدر فهرست حملات داعش در اتحادیه اروپا قرار دارد و این وضع درباره بلژیك، آلمان، هلند و بریتانیا نیز صدق می كند.
به گزارش ایرنا، روزنامه بلیتس چاپ بلگراد چندی پیش گزارش داد سال 2016 به لحاظ شمار قربانیان حملات تروریستی در سراسر اروپا خونینترین سال در قرن بیست و یكم بوده است.
بروز چند حمله تروریستی از جمله در شهر نیس فرانسه، بروكسل و بتازگی در برلین زنگ هشدار را در بین مقام های اروپایی به صدا در آورده است.
اروپام**9158**1479
مترجم: بهجت عباسی**انتشاردهنده:حسن سالك رضائی

سرخط اخبار جهان