۴ دی ۱۳۹۵، ۱۵:۰۴
کد خبر: 82359038
T T
۰ نفر

خيز بلند كويت براي تقويت صنعت پتروشيمي

۴ دی ۱۳۹۵، ۱۵:۰۴
کد خبر: 82359038
خيز بلند كويت براي تقويت صنعت پتروشيمي

تهران - ايرنا - وزارت نفت كويت از برنامه ريزي خود براي افزايش 100 درصدي توليد فرآورده هاي پتروشيمي اين كشور و سرمايه گذاري كلان در اين بخش خبر داد .

به گزارش ايرنا، محمد الفرهود مدير شركت صنايع پتروشيمي كويت روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران، برنامه ريزي هاي دولت كويت براي تقويت صنايع پتروشيمي را گسترده و بلند مدت عنوان كرد و افزود: حجم توليد فرآورده هاي پتروشيمي كويت هم اكنون 8 ميليون تن در سال است كه اين مقدار بر اساس هدف گذاري انجام شده به 16 ميليون تن در سال خواهد رسيد .
دولت كويت با وجود تلاش براي افزايش درآمدهاي غير نفتي، بر ادامه فعاليت در حوزه نفت و گاز و جذب سرمايه هاي خارجي در اين زمينه تاكيد كرده است.
اين كشور در نظر دارد با توسعه سرمايه گذاري در بخش نفت و گاز، موقعيت خود را ميان ساير كشورهاي عرب حوزه خليج فارس در اين بخش حفظ كند.
در همين راستان و بر اساس گزارش رسانه هاي كويت، 'جمال جعفر' مدير 'شركت ملي نفت كويت' در گفت و گو با خبرنگاران با تاكيد بر اينكه ظرفيت اين كشور در زمينه استخراج نفت اكنون به مرز سه ميليون و يكصد هزار بشكه رسيده، گفت: كويت تلاش مي كند با توسعه صنعت نفت، حجم توليد خود را تا سال 2020 به چهار ميليون بشكه در روز برساند.
بر اساس آمار ارايه شده از سوي وزارت نفت كويت، سرمايه گذاري در بخش صنايع نفت و گاز و انرژي اين كشور در اولويت برنامه هاي دولت قرار دارد.
دولت كويت در نظر دارد در سالهاي آينده بيش از 115 ميليارد دلار در صنعت نفت خود سرمايه گذاري كند .
با توجه به اين كه كويت در پي اعمال راهبردي سه گانه افزايش توليد نفت، توسعه پالايشگاه ها و به جريان انداختن طرح 'سوخت هاي پاك' (Clean Fuels Peojects) است، شركت ملي نفت اين كشور در نظر دارد تا سال ٢٠٢٢ ميلادي، سرمايه گذاري گسترده اي در صنعت نفت انجام دهد.
از سويي ديگر وزارت تجارت و صنايع كويت با طرح پيشنهادي شركت دولتي 'نفت كويت' (KPC) مبني بر ايجاد يك شركت زيرمجموعه براي توسعه و اجراي طرح هاي مجموعه هاي پالايشگاهي و پتروشيمي يكپارچه، موافقت كرده است.
شركت جديد موسوم به 'صنايع پتروشيمي متمركز كويت' (Integrated Petrochemical Industries) كه براي شروع به كار خود سرمايه اي حدود شش ميليارد دلار در اختيار خواهد داشت، قرار است تعداد زيادي طرح را در حوزه صنايع پايين دستي اجرايي كند. از جمله مي توان به احداث مجموعه پالايشگاهي و پتروشيمي يكپارچه 'الزور' (Al-Zour) با ظرفيت 615 هزار بشكه در روز و يك ترمينال جديد واردات 'ال ان جي' (LNG) اشاره كرد.
خاورم*320**1144* انتشاردهنده: عليرضا جباري
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد