۲۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۱۹
کد خبر: 82341647
T T
۰ نفر

تمكین وزارت ورزش از رای دیوان عدالت اداری

۲۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۱۹
کد خبر: 82341647
تمكین وزارت ورزش از رای دیوان عدالت اداری

تهران - ایرنا - معان حقوقی، مجلس و امور استان های وزارت ورزش و جوانان درخصوص رای دیوان عدالت اداری در رابطه با انتخابات فدراسیون تیراندازی،گفت: همه ما موظف به تمكین از رای دیوان هستیم.

به گزارش ایرنا از وزارت ورزش و جوانان، «امیررضا خادم» با اشاره به حكم صریح دیوان عدالت اداری درمورد ابطال انتخابات فدراسیون تیراندازی به علت دوشغله بودن «سید مهدی هاشمی» در زمان شركت در انتخابات این فدراسیون،افزود: دیوان در پیگیری اجرای حكم خود بسیار جدی بوده و وزارت ورزش و جوانان نیز موظف به اجرای قانون است.
وی اظهار داشت: برای اجرای این موضوع بعد از احضار مدیركل حقوقی وزارتخانه از وی تعهد گرفته شد كه حكم ریاست هاشمی توسط وزارت ورزش و جوانان لغو شود و انتخابات فدراسیون تیراندازی دوباره برگزار شود.
معاون وزیر درمورد تبعات اجرایی نشدن حكم دیوان عدالت اداری تصریح كرد: در دیدار با معاون دیوان عدالت اداری بر اجرای حكم تاكید دوباره شد و در این مورد قانون تكلیف را روشن كرده و تا انفصال از خدمات دولتی رئیس مجمع انتخاباتی فدراسیون در آن پیش بینی شده است.
خادم درمورد نظر فدراسیون بین المللی تیراندازی درباره لغو انتخابات و بركناری سید مهدی هاشمی از ریاست فدراسیون گفت: آرا و احكام قضایی به همراه اظهارات رئیس دیوان عدالت اداری را در اختیار كمیته ملی المپیك گذاشتیم و به طور قطع، مجامع جهانی هم با اجرای احكام قضایی و قانونی مشكلی ندارند.
رئیس دیوان عدالت اداری پانزدهم آذر در سخنانی به مناسبت سالروز تاسیس دیوان عدالت اداری از ضرورت اجرایی شدن حكم نماینده دو شغله مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: وزارت ورزش قرار است بزودی برای این فدراسیون انتخابات برگزار و رئیس جدید را معرفی كند.
مجمع انتخاباتی فدراسیون تیراندازی آبان سال 93 با انتخاب دوباره سید مهدی هاشمی برگزار شد. هاشمی در آن زمان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز بود.
بعد از این موضوع یكی از نامزدهای انتخابات این فدراسیون نسبت به انتخاب هاشمی به عنوان رئیس فدراسیون تیراندازی به دیوان عدالت اداری شكایت كرد كه دیوان نیز به ابطال انتخابات و برگزاری دوباره مجمع انتخاباتی رای داد.
ورزشی**1067** 1701
تنظیم كننده: رضا رمضانی** انتشار دهنده: حمید قدیمی
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش