۲۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۳۹
کد خبر: 82340532
T T
۰ نفر
كارشناس هندی:نقض توافقنامه هسته ای باعث بی اعتباری امریكا می شود

دهلی نو-ایرنا- كارشناس برجسته اموربین المللی هند، تلاش 'ترامپ' برای نقض توافقنامه هسته ای را باعث بی اعتباری امریكا در سطح بین المللی دانست و تصریح كرد تمدید تحریم های قبلی ایران ازسوی امریكا به منزله نقض توافقنامه هسته ای است.

'آرتی بالی' روز شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تلاش بین المللی برای به ثمر رسیدن توافقنامه هسته ای افزود:دولتمردان امریكا و همپیمانان غربی امریكا باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از نقض این توافقنامه به كار بگیرند.
وی با بیان اینكه توافقنامه هسته ای ،قراردادی دو جانبه نیست كه امریكا به راحتی بتواند آن را نقض كند افزود:این توافقنامه از سوی تمامی اعضای دائمی شورای امنیت ، آلمان و سازمان ملل تائید شده است.
كارشناس گروه رسانه ای سهارا هند، عواقب سیاست های خصمانه امریكا علیه ایران را فاجعه بار دانست و تصریح كرد درصورت نقض توافقنامه هسته ای واعمال تحریم ها، ایران می تواند به سرعت ،غنی سازی با درصد بالا را از سر بگیرد واین به نفع جامعه بین المللی نیست.
وی اقدامات 'ترامپ' برای تمدید تحریمها ایران را باعث قدرت گرفتن تندورها در ایران دانست و افزود:این اقدام امریكا امكان بهبود روابط تهران – واشنگتن را كاهش از بین می برد.
'بالی ' با اشاره به گسترش روابط تجاری بین ایران ،چین ،ژاپن ، روسیه وهند خاطرنشان كرد این كشورها دیگر از سیاست های امریكا برای كاهش روابط با تهران پیروی نخواهند كرد.
وی افزود:تلاش امریكا برای اعمال تحریم های جدید باعث انزوای هرچه بیشتر این كشور خواهد شد.
كارشناس ارشد مسائل بین المللی در ادامه با اشاره به نفوذ ایران در منطقه و بویژه سوریه تصریح كرد امریكا برای مبارزه با افراط گرایی وتروریست های داعش به كمك ایران نیاز دارد.
آساق**267* انتشار دهنده:احمدعلی خلیل نژاد

سرخط اخبار جهان