سردادن شعار مرگ بر آمریكا برای ملت ایران مساله ای اعتقادی است

زاهدان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: سردادن شعار مرگ بر آمریكا برای ملت ایران یك مساله اعتقادی است كه با تاسی از قرآن كریم و سیره پیامبر اكرم(ص) در 40 سال گذشته این شعار را سر می دهند.

به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نمازجمعه این هفته در مقلای قدس زاهدان اظهار داشت: آنچه ملت ایران به عنوان تعیین كننده خط مشی سیاست خارجی كشور می داند بیانات رهبر معظم انقلاب است.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب سردادن شعار مرگ بر آمریكا را منطقی می دانند و در این عرصه دقیقا با امام راحل(ره) همگام هستند.
امام جمعه زاهدان افزود: منطقی كه پشت این شعار قرار دارد این است كه آمریكا سیاست كلی اش را بر حفظ منافع ملی و تامین امنیت داخلی خود بر پایه روحیه افزون طلبی و دست اندازی در دیگر كشورها استوار كرده و سیاست خارجی این كشور نیز سلطه طلبانه است زیرا همواره شعار دموكراسی سر می دهد اما از حكومت های دیكتاتوری حمایت می كند.
آیت الله سلیمانی گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار آبان ماه با دانشجویان سخنان ارزنده ای در رابطه با آمریكا بیان كردند كه مهمترین آن این است كه دشمنی با آمریكا مربوط به زمان حال نیست و سابقه طولانی دارد زیرا تاریخ این كشور پر از خیانت به ارزش ها، فرهنگ ها و ملت هاست.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و كرمان افزود: بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب، دشمنی با آمریكا فقط مربوط به ایران اسلامی نیست و در خیلی از كشورها با توجه به آگاهی از سلطه گری و جنایات آمریكا امروزه دشمنی با این قدرت استكباری وجود دارد.
امام جمعه زاهدان اظهار داشت: ملت ایران با مردم آمریكا دشمن نیست بلكه مخالف سیاست های راهبردی دستگاه حاكمیتی این كشور است و شعار مرگ بر آمریكا علاوه بر كشورهای مختلف در صورت ادامه داشتن فشار بر مردم آمریكا در درون این كشور نیز سرداده خواهد شد.
آیت الله سلیمانی ادامه داد: بدعهدی آمریكا در مساله برجام نمونه ای از سیاست خارجی سلطه جویانه آمریكاست و امروزه چهره بزك كرده و دروغین این كشور آشكار شده زیرا از طرفی شعار ترویج دموكراسی سر می دهد و سخن از آزادی می زند و از طرف دیگر از حكومت های دیكتاتوری مانند صهیونیست و سعودی با تمام وجود حمایت می كند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: در نیمه دوم قرن بیستم طراحی حدود 100 كودتای نظامی، دهها بار دست اندازی و اشغال نظامی بعضی از كشورها و تهدید و تحریم های مختلف و حمایت از داعش از جمله اقدامات آمریكا بوده است.
امام جمعه زاهدان تاكید كرد: وظیفه عموم مردم این است كه نسبت به این رژیم اظهار تنفر كنند و شعار مرگ بر آمریكا سردهند.
آیت الله سلیمانی گفت: بعضی ها می گویند ارتباط با آمریكا حل كننده مشكلات كشور است در صورتی كه سرنوشت كشورهایی كه در این مسیر حركت كردند مانند عراق و تركیه می تواند الگوی خوبی برای ملت ایران باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: ملت ایران كه بیش از پنج سال آمریكا را در پشت دروازه های سوریه زمین گیر كردند و نزدیك به 40 سال است كه غیرتمندانه شعار مرگ بر آمریكا سر می دهند باز هم با اقتدار فشارهای اعمال شده از سوی این كشور را تحمل خواهند كرد.
امام جمعه زاهدان در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت آغاز امامت امام زمان(عج) به ارزش های والای این امام همام و تلاش ائمه برای آگاه سازی مردم از مساله غیبت پرداخت و گفت: هر انسانی كه بمیرد و حضرت ولی عصر(عج) را نشناسد مرگش به جاهلیت بوده است.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در كانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال كنید. irnazahedan@

سرخط اخبار استان‌ها