۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۷
کد خبر: 82325430
T T
۰ نفر

'شرمساری' صدای چاوشی را هم در‌آورد

۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۷
کد خبر: 82325430
'شرمساری' صدای چاوشی را هم در‌آورد

تهران- ایرنا- محسن چاوشی نسبت به استفاده ابزاری از آهنگ «شرمساری» علیه دولت انتقاد كرد و گفت: كاش همچنان كه برای ساخت و پخش یك اثر هنری نیاز به دریافت مجوز است، این مصادیق در نحوه بهربرداری از هر اثر هنری نیز لحاظ می‌شد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، به نظر می‌رسد رعایت نكردن قانون كپی رایت در میان توده مردم حالا وسعت بیشتری پیدا كرده و افراد و نهادهای دولتی و غیر دولتی نیز این رفتار ناصحیح را پی گرفته‌اند.
شاید جدیدترین نمونه رعایت نشدن قانون كپی رایت را در كلیپی بتوان پیدا كرد كه با آهنگ «شرمساری» و با صدای محسن چاوشی منتشر شده است.
به نظر می‌رسد حادثه اخیر برخورد دو قطار در حوالی سمنان و جان باختن برخی را بر آن داشته تا بدون اجازه از خواننده «شرمساری»، از این آهنگ برای ساختن كلیپی علیه دولت استفاده كنند.
محسن چاوشی خواننده آهنگ «شرمساری» نیز در صفحه شخصی خود به این رفتارها واكنش نشان داده و نوشته است: «در رابطه با كلیپ پخش شده و مسائل مشابه كه ممكن است در آینده نیز تكرار شود،(همواره مورد غفلت قرار گرفته است)، مسئله‌ای وجود دارد با عنوان قانون كپی رایت كه متاسفانه در كشور ما رعایت آن، چه از طرف شهروندان چه از طرف ارگان‌های دولتی و غیردولتی چندان محلی از اعراب ندارد. كاش همچنان كه برای ساخت و پخش یك اثر هنری نیاز به دریافت مجوز و انجام مراحل قانونی است، این مصادیق در نحوه بهربرداری از هر اثر هنری نیز لحاظ می‌شد.»
به گزارش ایرنا، پس از حادثه اخیر برخورد دو قطار مسافربری در حوالی سمنان كلیپی علیه رئیس جمهور با استفاده از آهنگ «شرمساری» با صدای محسن چاوشی در فضای مجازی پخش شده است.
فراهنگ**9246**1429
خبرنگار:علیرضا مرادی**انتشار:محسن طاهرزاده
۰ نفر