۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۰۸
کد خبر: 82318280
T T
۰ نفر
آيت الله موسوي اردبيلي شخصيتي خدوم براي ايران، اسلام و انقلاب است

تهران-ايرنا- رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با ابراز تأسف از وضعيت بيماري آيت‌الله موسوي اردبيلي گفت: ايشان شخصيتي خدوم براي ايران، اسلام و انقلاب است كه از جواني تا امروز در راه اعتلاي كشور همواره تلاش كرده است.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام، آيت الله هاشمي رفسنجاني امروز -سه شنبه- با اشاره به عيادتشان از «آيت‌الله عبدالكريم موسوي اردبيلي» در بيمارستان و گزارش پزشكان، اين مطلب را در ديدار پزشكان و مسئولان عضو طرح يكصد مطب همكار بيماران ديابتي بيان كرد.
به گزارش ايرنا،«آيت الله عبدالكريم موسوي اردبيلي» از چند روز گذشته در بخش ويژه بيمارستان لاله بستري شد و تحت مراقبت هاي ويژه تيم پزشكي و پرستاري قرار دارند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه ديدار امروز همچنين هماهنگي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با بنياد بيماري‌هاي خاص را براي سيستم درماني كشور و كم كردن مشكلات مردم بسيار مهم و مؤثر دانست و گفت: بايد به حكم وظايف حكومتي و وظيفه انساني براي پيشگيري و درمان بيماري‌هاي خاص و همه بيماري‌ها تلاش كنيم.
او پيشگيري را بسيار مهم دانست و گفت: آموزش‌ها از ضرورت‌هاست و نهادينه كردن فرهنگ توجه به همنوعان، زيبنده ايرانيان و مسلمانان است.
هاشمي رفسنجاني مشاركت در حل مشكلات واقعي مردم را براي هر انساني شيرين دانست و با اشاره به اجراي طرح مذكور، گفت: خدمتي ماندگار را با هزينه‌ي كم در جامعه فراگير مي‌كند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اهداف تأسيس بنياد بيماري‌هاي خاص در كشور، ترحم مردم نسبت به درد همنوعان را مايه مباهات و فخر خداوند به خلقت انسان دانست و گفت: يكي از راه‌هاي جذب عنايت خداوند براي انسان‌ها، توجه به نيازمندان، آن هم بيماران است كه مي‌دانيم علاوه بر درد بيماران، هزينه‌هاي خانواده‌ها هم سنگين است.
هاشمي رفسنجاني، همچنين به راه‌پيمايي ميليوني شيعيان در اربعين حسيني اشاره كرد و گفت: همدلي ميليوني مردم با اسراي عاشورا و حضور در كربلا، برخاسته از يك عشق مقدس است كه سال به سال نيز اين عشق و ارادت افزونتر مي‌شود.
هاشمي رفسنجاني به مناسبت هفته بسيج، آينده‌نگري امام راحل را براي تأسيس بسيج، آن هم در سال 58 كه هنوز جنگ عراق عليه ايران شروع نشده بود، ستود و گفت: حماسه عقلاني بسيج در 8 سال دفاع مقدس چنان بود كه شرق و غرب و ارتجاع را همراه با بعثي‌ها به بهت فرو برد كه پس از پيروزي نظامي، در سازمان ملل حكم به پيروزي سياسي ايران دادند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، بزرگترين امتياز بسيج را مردمي بودن و همراهي آن با همه‌ي آحاد جامعه دانست و گفت: خداوند از كساني كه بخواهند از بسيج براي اهداف جناحي خود سوءاستفاده كنند، نمي‌گذرد.
هاشمي رفسنجاني با تبريك هفته‌ بسيج به همه بسيجيان كشور گفت: به اعتراف دوست و دشمن آن چه كه انقلاب اسلامي را از كوران اتفاقات شوم مانند شورش‌ها، ترورها، تجزيه‌طلبي‌ها و مهمتر از همه جنگ عبور داد و پيروز كرد، بسيج مردمي بود و امروز هم بسيج پايه‌ي امنيت كشور است.
در آغاز ديدار دكتر معادي، مشاور رئيس بنياد بيماري‌هاي خاص، ضمن ارائه گزارشي از برنامه‌ها و فعاليت‌هاي سازمان‌ها و نهادهاي فعال براي كم كردن آثار ديابت در جامعه، به خصوص بنياد بيماري‌هاي خاص، گفت: در طول يك و نيم سال گذشته، بيش از 30 هزار نفر در قالب طرح «صد مطب ديابتي»، در سطح كشور غربالگري ديابت شدند.
وي افزود: پروژه‌ي بزرگي را با دانشگاه آزاد اسلامي براي غربالگري استادان، كاركنان و دانشجويان اين دانشگاه در دست اجرا داريم.
همچنين دكتر باقر لاريجاني، رئيس پژوهشگاه غدد، در سخناني با ابراز تأسف از عدم اطلاع بيش از 50 درصد بيماران ديابتي از بيماري خود، گفت: متأسفانه اين افراد در سنين بالاتر دچار نارسائي‌هاي كليوي و بيماري قلبي و عروقي مي‌شوند.
وي افزود: در بنياد بيماري‌هاي خاص، كلينيك مجازي بيماري ديابت داريم كه اطلاعات مردم را نسبت به اين بيماري افزايش مي‌دهد.
همچنين دكتر زالي، رئيس سازمان نظام پزشكي كشور، در سخناني، احياي طب عمومي را براي مبارزه با ديابت بسيار مهم دانست و گفت: مطب‌ها مي‌توانند پايگاهي اجتماعي، آن هم براي تحول در نظام سلامت و در راستاي اطلاع‌رساني مردم از بيماري‌ها از جمله بيماري چند وجهي و غامض ديابت باشند.
دكتر گل علي‌زاده، نائب رئيس انجمن پزشكان عمومي كشور و نائب رئيس انجمن‌هاي علمي گروه پزشكي كشور، گزارشي از آمار پزشكان عمومي كشور ارائه كرد و پيشنهاد داد: براي رفع معضلات پزشكان عمومي، كارگروه ويژه با همين عنوان در مجمع تشخيص مصلحت نظام تشكيل شود.
وي افزود: تنها راه برون رفت نظام سلامت از وضعيت موجود، سطح‌بندي خدمات، استقرار نظام ارجاع و ايفاي نقش پزشك عمومي به عنوان دروازه بان نظام سلامت است.
سيام**3070**1449**تنظيم كننده: داود نخ كوب نياسر*انتشار دهنده: امير كاردان راد
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست