۲۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۲۰
کد خبر: 82314593
T T
۰ نفر
افشای شواهد جدید از تلاش قطر برای خرید حق میزبانی رقابتهای دوومیدانی قهرمانی جهان

تهران - ایرنا - روزنامه فرانسوی «لوموند» نوشت: به اسنادی دست یافته است كه نشان می دهد یك مقام سابق اتحادیه بین المللی دوومیدانی قبل از رای گیری برای انتخاب میزبان رقابت های قهرمانی دوومیدانی 2017 جهان، مبلغ سه میلیون و 500 هزار دلار از سرمایه گذاران قطری پول دریافت كرده است.

بر اساس این اسناد، مقام سابق دوومیدانی جهان قبل از رای گیری برای انتخاب میزبان رقابت های قهرمانی 2017 جهان، در دو نوبت این مبلغ را از سرمایه گذاران قطری گرفته است.
لوموند در جدیدترین شماره خود نوشت: دو مورد پرداخت از طرف سرمایه گذاری ورزشی قطر اوریكس به شركت بازاریابی ورزشی پامودزی در ماه های اكتبر و نوامبر 2011 و چند روز قبل از رای گیری انجام شده است.
اوریكس یك صندوق سرمایه گذاری مرتبط با دولت قطر است.
شركت پامودزی در اختیار پاپا ماساتا دیاك مشاور سابق بازاریابی اتحادیه بین المللی دوومیدانی است كه به علت صدها هزار دلار اخاذی از یك دونده روس از ادامه كار منع شد.
اخاذی از دونده روس برای اجتناب از محرومیت او به علت دوپینگ قبل از المپیك 2012 لندن صورت گرفته بود.
قطر در رقابت با لندن موفق به كسب رقابت های قهرمانی دوومیدانی 2017 جهان نشد، اما بعدا میزبانی رقابت های 2019 را بدست آورد.
ماساتا دیاك پسر لامین دیاك رئیس سابق اتحادیه بین المللی دوومیدانی است. پلیس بین الملل اینترپول درخواست بازداشت او را در ارتباط با پرونده دیگری در فرانسه صادر كرده است.
به گزارش لوموند، این اسناد را مسئولان مالیاتی آمریكا جمع آوری كرده اند. انتقال بانكی سه میلیون دلار در ماه اكتبر 2011 و مبلغ 500 هزار دلار نیز روز هفتم نوامبر در فاصله چهار روز قبل از رای گیری به پامودزی انجام شده است.
پاپا ماساتا دیاك در كانون تحقیقات مسئولان فرانسوی در مورد احتمال فساد در پیشنهاد میزبانی المپیك 2016 و 2020 قرار دارد.
ورزشی**1584**
مترجم-مولوی*انتشاردهنده:علی خورسندی

سرخط اخبار ورزش