۲۸ آبان ۱۳۹۵، ۲۳:۵۸
کد خبر: 82313798
T T
۰ نفر
وزیر بهداشت: 324هزار زائر اربعین به مراكز درمانی مناطق مرزی مراجعه كردند

بوشهر- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: از نخستین روز پیاده روی اربعین حسینی تاكنون 324 هزار نفر از زائران به مراكز بهداشتی ، درمانی و فوریت های پزشكی مناطق مرزی مراجعه كرده اند .

به گزارش ایرنا، سید حسن قاضی‌ زاده‌ هاشمی شامگاه جمعه در آیین بهره برداری از طرح های بهداشتی و درمانی استان بوشهر افزود: از مجموع افراد یادشده، 219 هزار نفر از خدمات درمانگاه ها و مراكز درمانی و 105 هزار نفر از خدمات اورژانس 115 بهره مند شدند.
وی یادآورد:314 هزار نفر از مراجعان به مراكز بهداشتی و درمانی دارای مشكلاتی مانند بیماربهای قلبی، فشارخون، دیابت و مشكلات جسمی سرپایی بودند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی افزود: حدود 10 هزار نفر از مراجعه های زائران از زمان پیاده روی اربعین حسینی به دلیل تروما (ضربه، جراحت، شوك٬ آسیب و حادثه وارد شده بر بدن انسان) بوده و در مجموع حدود دو هزار و 900 نفر بستری شدند.
هاشمی با اشاره به استقبال زیاد مردم از مراسم اربعین حسینی و افزایش سه برابری ظرفیت اورژانس كشور در این ایام، گفت: در این مدت، 437 آمبولانس، 36 اتوبوس آمبولانس، 25 موتورلانس، 6 بالگرد اورژانس، 8 بیمارستان صحرایی، 20 بیمارستان تخصصی و 41 درمانگاه برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران در نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: علاوه بر پرسنل اورژانس، پزشكان، پرستاران و نیروهای بهداشت محیط نیز برای ارائه خدمات به زائران در مناطق مرزی حضور یافتند و با سازمان هلال احمر و وزارت بهداشت عراق هماهنگی كامل وجود دارد.
وزیر بهداشت با اشاره به سردی هوا در روزهای آینده در ایران و عراق، گفت: برخی از مردم به دلیل مراجعه دیرهنگام برای دریافت روادید اكنون در مرز مهران مانده اند كه خوشبختانه سازمان هلال احمر به آنها خدماتی ارائه داده؛ اما بیماری های تنفسی مانند آنفلوانزا در این فصل از سال افزایش می یابد و مردم باید مراقبت های لازم را انجام دهند زیرا آنفلوانزا درمان ندارد و در مواردی كشنده است و نمونه آن از دست دادن جان تعدادی از پرستاران و بیماران در سال گذشته بود.
هاشمی در خصوص سفر خود به استان بوشهر با بیان اینكه یكی از بارقه های امید ما در طرح تحول سلامت در استان بوشهر، ارتقای شاخص تخت بیمارستانی است، افزود: در ابتدای مسئولیت ما شاخص تخت در استان بوشهر به ازای هر هزار نفر، 0.8 بود در حالی كه شاخص تخت در كشور 1.7 بود اما تا پایان امسال این شاخص به حدود 1.5 یعنی دو برابر شرایط گذشته می رسد.
وی افزود: امسال 21هزار تخت به ظرفیت بیمارستان های كشور اضافه شده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی یادآورشد: مردم از ما مسئولان نظام جمهوری اسلامی انتظار خدمات عادلانه دارند و در دولت تدبیر و امید با اجرای طرح‌های مختلف بهداشتی ودرمانی در دست اجرا به عدالت در سلامت نزدیك شده ایم.
وی اضافه كرد: در آینده بسته‌های جدید طرح تحول سلامت ارائه خواهد شد و بسته‌های قبلی هم تقویت خواهد شد.
قاضی زاده هاشمی افزود: یكی از اقدام های مهم امسال تشكیل پرونده سلامت الكترونیكی برای كلیه مردم در زمان درمان است كه نقش بسیار مهمی در بهبود وضعیت درمان و توسعه بخش های سلامت جامعه دارد.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی روز جمعه سفر دو روزه خود به استان بوشهر را آغاز كرده و قرار است در این سفر شماری از طرح های زیرساختی بهداشت و درمان در این استان افتتاح و اجرایی شود.
7206/ 6045**خبرنگار: علی اشكو ** انتشار دهنده: اكبر اقبال مجرد
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه