۲۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۰۱
کد خبر: 82313418
T T
۰ نفر
كویت واردات دام را از عربستان برای جلوگیری از بیماری متوقف كرد

تهران - ایرنا - دولت كویت اعلام كرد، واردات دام از عربستان سعودی را به دلیل شیوع بیماری تب برفكی در این كشور متوقف كرده است .

به گزارش روز جمعه ایرنا وزارت بهداشت كویت اعلام كرده است، این اقدام را به دلیل محدود بودن مساحت این كشور و شیوع گستره بیماری ها در صورت ورود آن به این كشور و انتقال آن از دام به انسان به رغم برخورداری از حجم همكاریهای بالا با عربستان در زمینه واردات دام انجام می دهد.
كویت پیش از این بر اساس توافق های دو جانبه از ایران دام وارد كرده بود .
به نوشته نشریه الانبا دولت كویت كه به دنبال خطر شیوع بیماری آنفلوآنزای مرغی در این كشور به تمامی ارگانها حالت آماده باش داده است، همچنین اعلام كرد كه واردات تمامی پرندگان از امارات متحده عربی نیز ممنوع است.
وزارت بهداشت كویت با اشاره به واردات گسترده دام و طیور از امارات متحده عربی، تأكید كرده است كه ویروس بیماری آنفلوآنزای مرغی در میان پرندگان در امارات مشاهده شده و حسب تصمیم گیری فوری واردات انواع پرندگان زنده و تخم مرغ از این كشور ممنوع است.
وزارت بهداشت كویت همچنین اعلام كرد، در نشست كمیته بحران این وزارتخانه تدابیر لازم برای كنترل دقیق مرغداری ها و همچنین نظارت كامل مبادی ورودی این كشور برای جلوگیری از ورود طیور آلوده بررسی شده است.
نگرانی مسؤولان وزارت بهداشت كویت از آنجا نشأت گرفته كه به دلیل مساحت كم این كشور خطر شیوع بیماری های واگیردار كه با مرگ و میر نیز همراه هستند، بالا می رود و باید هرچه سریعتر از دامنگیر شدن این بیماری ها جلوگیری كرد.
در همین راستا سازمان امور شیلات و دام كویت با ارسال فراخوانی به تمامی دستگاه های مدیریتی، آنها را به تعامل در این زمینه دعوت كرده وتدابیر فوق العاده ای در این زمینه اندیشیده شد.
كویت همچنین نظارت بر امر واردات دام و طیور را به این كشور تشدید كرده است. پیش از این در سال های گذشته نیز بیماری آنفلوآنزای مرغی در كویت شناسایی شد اما با تدابیر لازم مرگ و میر بالای شهروندان در این كشور كنترل شد. وزارت بهداشت كویت همچنین با شناسایی یك مورد باكتری در فرآورده های دامی مرغ این كشور، فعالیت تعدادی از واحدهای عرضه كننده گوشت مرغ در كویت را ممنوع كرد.
تعداد زیادی از اتباع كشورهای حوزه جنوب شرق آسیا در كویت اقامت دارند و این امر خود، ضریب احتمال شیوع بیماری آنفولانزای مرغی را در میان مردم افزایش می دهد.
خاورم*320**1479
انتشاردهنده:حسن سالك رضائی
۰ نفر