۲۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۱۴
کد خبر: 82313193
T T
۰ نفر
عرضه 2700 تن گوشت به هیات های مذهبی اربعین حسینی در مرزها

تهران- ایرنا- رییس شورای تامین كنندگان دام زنده كشور گفت: طی قراردادی از 10 آبان ماه تاكنون 2 هزار و 700 تن گوشت گوسفندی و گوساله به هیات های مذهبی سه مرز مهران، شلمچه و چزابه عرضه شد.

«منصور پوریان» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: این اقدام برای تامین گوشت گوسفند و گوساله هیات های مذهبی ایام مذهبی اربعین حسینی در مرزهای جنوبی كشور است تا كمبودی در این زمینه نداشته باشند.
وی اظهارداشت: طبق قرار داد صورت گرفته، روزانه 150 تن گوشت گوسفندی و گوساله به سه مرز مذكور عرضه شد كه این اقدام تا پایان روز اربعین حسینی برای تهیه ناهار و شام زائران كربلای معلا ادامه خواهد داشت.
رئیس مجمع ملی صادركنندگان دام زنده تصریح كرد: هركیلوگرم گوشت گوسفندی با قیمت 245 هزارریال و گوساله 215 هزار ریال به هیات های مذهبی اربعین حسینی عرضه شد.
به گفته وی، طبق آمارها در هر مرز روزانه به طور مجزا 50 تن گوشت به هیات های مذهبی ارایه می شود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، بیش از یك ماه گذشته برای برگزاری آیین عزاداری ایام محرم نیز از طریق این شورا برای تنظیم بازار تاسوعا و عاشورا بین 350 تا 400 هزار راس گوسفند زنده با قیمت هركیلوگرم 120 هزار ریال در سه استان تهران، خوزستان و آذربایجان شرقی عرضه شد.
این اقدام برای تنظیم بازار، كاهش قیمت گوشت قرمز و حذف دلالان و واسطه گران صورت گرفته بود.
نیاز مصرفی گوشت قرمز كشور حدود 900 هزارتن در سال است كه بیش از 800 هزار تن آن از تولیدات داخلی و كمتر از 10 درصد از طریق واردات تامین می شود.
براساس آمارها، سرانه تولید گوشت قرمز كشور برای هر نفر 10.5 كیلوگرم و سرانه مصرف آن 11.5 كیلوگرم است در حالی كه سرانه مصرف جهانی گوشت قرمز به ازای هر نفر بدون احتساب گوشت خوك 13 كیلوگرم است.
اقتصام** 9186 *1449*خبرنگار: هما همت خواه*انتشار دهنده: امیر كاردان راد
۰ نفر