۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۳۹
کد خبر: 82309709
T T
۰ نفر
اختصاص 600 دستگاه اتوبوس سپاه برای بازگشت زائران اربعین از مرز مهران

مهران - ایرنا - فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت:600 دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران اربعین حسینی از مرز بین المللی مهران به شهرهای مبدا بصورت رایگان اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا، سردار سید صادق حسینی روز سه شنبه در نشست خبری در پایانه مرزی مهران اظهار كرد: علاوه بر این، 500 دستگاه اتوبوس نیز توسط شركت جوان سیر ایثار برای بازگشت زائران در مرز مهران مستقر شده است.
وی افزود: ظرفیت اسكان هشت هزار زائر در شبانه روز با راه اندازی 2 اردوگاه در مرز مهران فراهم است و در شرایط اضطراری امكان افزایش ظرفیت اسكان تا 12 هزار نفر نیز وجود دارد.
سردار حسینی یادآور شد: 2 بیمارستان صحرایی بسیج جامعه پزشكی كرمانشاه و سپاه امیرالمومنین(ع) استان با 65 نفر كادر پزشكی و تخصصی در هفت رشته تخصصی در مرز مهران مستقر هستند.
فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: همچنین بیمارستان 100 درصد صحرایی توسط نیروی زمینی سپاه در مرز مهران راه اندازی شده كه دارای اتاق عمل و 70 نفر كادر پزشكی است.
سردار حسینی تاكید كرد: 150 هزار نسخه بروشور زیارت عاشورا و سایر ادعیه بین زائران اربعین حسینی در پایانه مرزی مهران توزیع شده است.
وی اضافه كرد: با توجه به احتمال یكطرفه شدن جاده مهران ایلام در زمان بازگشت موج زائران، یك دهنه پل به طول 63 متر و عرض 6 متر در كنار رودخانه گاوی در مسیر مهران - ملكشاهی توسط سپاه احداث شد تا روند تردد در این نقطه با سهولت بیشتری انجام شود.
وی با بیان اینكه 350 نیروی سپاه برای خدمات رسانی به زائران در مرز مهران مستقر شده اند، گفت: 15 ایستگاه صلواتی در شهر مهران تا پایانه برای توزیع غذا و همچنین 200 آشپزخانه كوچك به منظور پذیرایی از زائران توسط سپاه ایجاد شده است.
خبرنگار: حسن كهزادیان ** انتشار دهنده: زهرا هجینی نژاد
6032/9002/ 6075
۰ نفر