۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۱۶
کد خبر: 82309534
T T
۰ نفر
اعتراض دانشجویان یونانی به سفر اوباما به این كشور

آتن - ایرنا- ورود باراك اوباما رئیس جمهوری آمریكا عصر روز سه شنبه به آتن با اعتراض برخی دانشجویان این كشور كه در دو روز آینده مراسم سالگرد قیام دانشجویی در این كشور را برگزار می كنند، همراه شد.

به گزارش ایرنا، دانشجویان كه سرگرم تدارك برگزاری مراسم سالگرد قیام دانشجویی دانشگاه پلی تكینك یونان هستند،با برافراشتن پارچه نوشته ای در محل یاد بود دانشجویان این دانشگاه نوشتند: 'اوباما و چیپراس عنصر نامطلوب هستید.
رئیس جمهوری آمریكا عصر روز سه شنبه درحالی وارد آتن شد كه دو روز بعد( پنجشنبه) مراسم یادبود سالگرد قیام دانشجویان یونانی با برگزار تظاهرات گسترده مردمی در سراسر یونان بر علیه آمریكا صورت خواهد گرفت.
دانشجویان هر ساله در روز 17 نوامبر با تجمع و نثار گل به مجسمه یاد بود دانشجویان یونانی كه در خلال قیام در محل دانشگاه پلی تكینك آتن در سال 1973 كشته شدندّ با سر دادن شعارهایی بسوی سفارت آمریكا راهپیمایی و سیاست های توسعه طلبانه این كشور را محكوم می كنند.
گروهی از این دانشجویان امروز سه شنبه با تجمع در محل یادبود و گرامیداشت دانشچویانی كه در خلال قیام بر علیه سرهنگ های دیكتاتور مورد حامی آمریكا كشته شدند، پارچه نوشته ای را بر افراشته و ضمن اعلام انزجار از حضور اوباما در یونان ، وی را عنصر نامطلوب قلمداد كرده و از وی خواستند كه این كشور را ترك كند.
دانشجویان ، سندیكاهها، احزاب چپگرا ، اتحادیه ها و صنف های مختلف معمولاً در روز 17 نوامبر یعنی روز قیام دانشجویی با تجمع در مقابل دانشگاه پلی تكنیك این كشور و گرامیداشت سالگرد قیام دانشجویی در شهر آتن هرساله بسوی سفارت آمریكا راهپیمایی و معمولاً با سر دادن شعارهایی تند بر علیه توسعه طلبی این كشور و مداخله در دیگر كشورها پرچم این كشور را به آتش می كشند.
بسیاری از جنبش های مردمی یونان براین باور هستند كه آمریكا حامی دیكتاتورهایی كه از سال 1967 تا 1973 حكومت را در یونان در دست داشتند، بوده است و به همین دلیل هر ساله در سالگرد قیام دانشجویی انزجار خود از دولت آمریكا را هرساله به نمایش می گذارند.
اوباما روز سه شنبه در سفری دو روزه به یونان با مسئولان عالی رتبه این كشور دیدار و گفت وگو خواهد داشت. بررسی برخی موضوعات مانند مهاجران از جمله اهداف اصلی این سفر اعلام شده است.
اروپام **462** انتشار دهنده: مریم شفیعی

سرخط اخبار جهان