۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۴۵
کد خبر: 82309469
T T
۰ نفر
اعتصاب هزاران تن از كاركنان زندان‌های انگلیس در اعتراض به بدی شرایط كار

لندن - ایرنا - بیش از ده هزار تن از كاركنان زندان‌ها در انگلیس روز سه‌شنبه در اعتراض به بد بودن شرایط كاری و نگرانی از امنیت شان، اقدام به اعتصاب كردند.

به گزارش ایرنا، كاركنان زندان‌های انگلیس در حالی اقدام به اعتصاب می‌كنند كه گزارش‌های منتشرشده حاكی از خطرناك شدن وضعیت زندان‌های این كشور به دلیل افزایش شمار زندانی‌ها و گسترش خشونت میان آنها است.
یك سخنگوی انجمن افسران زندان انگلیس روز سه‌شنبه گفت: این انجمن دائماً مساله افزایش خشونت در زندان‌ها و خطرناك بودن شرایط كار در این محیط؛ به دلیل كمبود نیرو هشدار داده است.
به گفته این انجمن، افزایش سریع خشونت‌ها در زندان‌ها در كنار بالا رفتن نرخ خودكشی در میان زندانیان و تمرد و شورش آنها، نشان‌دهنده این مساله است كه زندان‌های انگلیس مواجه با یك بحران است.
براساس گزارش انجمن افسران زندان انگلیس، در یك سال منتهی به ماه ژوئن گذشته، شمار حملات صورت گرفته علیه ماموران زندان در این كشور ، با 43 درصد افزایش، به 5 هزار و 954 مورد رسیده كه 697 مورد آن حملات خطرناك بوده است.
به گفته این انجمن، پس از به شكست كشیدن مذاكراتش با دولت، این اعتصاب گسترده به اجرا گذاشته شد.
در همین حال، وزارت دادگستری انگلیس روز دوشنبه اقدام صنفی كاركنان زندانی‌های این كشور را 'غیرقانونی 'شمرد و گفت این مساله را به دادگاه خواهد كشاند.
اروپام**4**1552/انتشار دهنده: قاسم شریعتی

سرخط اخبار جهان