۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۵۹
کد خبر: 82308158
T T
۰ نفر
كویت خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی را آغاز كرد

تهران - ایرنا - مقام های كویتی امروز دوشنبه از آغاز ارائه خدمات رفاهی به زائران اربعین حسینی كه از كشورهای مختلف به صورت زمینی از راه كویت به عراق سفر می كنند٬ خبر دادند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا٬ وزارت كشور كویت اعلام كرد: در مرز با عراق یك مهمانسرا راه اندازی كرده است و تمامی خدمات رفاهی را به شیعیان كه از كویت و عربستان٬ بحرین٬ امارات و عمان كه برای مشاركت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی رهسپار عراق می شوند ارائه می نماید . همچنین بر اساس تدابیر اتخاذ شده٬ وعده های غذایی به مسافران كربلا در این استراحتگاه داده می شود و نیروهای امنیتی كویت روند خروج آنها را از كویت تسهیل می كنند .
وزارت كشور كویت نیز همه ساله با اتخاذ تدابیر رفاهی و برپایی ایستگاه های خدماتی در مرز با عراق٬ خدماتی به زائران می دهد. بر این اساس طی 24 ساعت گذشته مرز عراق و كویت شاهد ورود حجم گسترده ای از زوار بوده و سفارت عراق در كویت نیز با صدور روادید گروهی٬ تلاش می كند كه سفر زوار به عتبات عالیات را تسهیل نماید.
زائرانی كه از راه مرز عربستان وارد كویت شده و از راه این كشور راهی عراق می شوند٬ در طول مدت حضور خود در كویت از خدمات مختلفی بهره مند می شوندد و دولت كویت تلاش می كند با احداث مجتمع های بزرگ رفاهی و خدماتی در مرز با عراق٬ به نوعی درآمدزایی كند.
همزمان٬ وزارت كشور كویت در مرز عربستان تدابیر شدید امنیتی را اتخاذ كرده است و برای جلوگیری از ورود عناصر خرابكار و تروریستی از خاك عربستان، عملیات تشخیص هویت و شناسایی با دقت فراوانی انجام می شود.
با توجه به شمارزیاد شهروندان كویتی شیعه و اقامت شمار زیادی از شهروندان شیعه لبنانی و ایرانی و سایر ملیت ها در كویت، شمار فراوانی از افراد مقیم در كویت نیز برای زیارت مرقد سرور و سالار شهیدان به كربلا سفر می كنند.
همچنین به طور معمول همه ساله و با افزایش سفر زائران از كویت به عراق جلسات هماهنگی میان مسئولان وزارتخانه های عراق و كویت برگزار می شود.
با امن تر شدن مناطق در جنوب عراق٬ امكان ورود خودروهای شخصی از كویت و كشورهای عربی حوزه خلیج فارس به عراق نیز فراهم شده و در ازای پرداخت حق بیمه، این خودروها می توانند به مناطق مختلف عراق سفر كنند.
خاور**320**2041**انتشار دهنده: سید شاهپور حسینی

سرخط اخبار جهان