۲۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۳۸
کد خبر: 82303608
T T
۰ نفر
حدود 5 میلیون مترمربع به زیربنای آموزشی كشور افزوده شد

تهران- ایرنا- معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس گفت: در دولت تدبیر و امید حدود پنج میلیون متر مربع فضای ایمن و استاندارد به زیر بنای آموزشی كشور افزوده شد.

مرتضی رئیسی روز جمعه در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با حضور در غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، برقراری عدالت آموزشی را از سیاست های كلی وزارت آموزش و پرورش عنوان كرد.
وی با بیان اینكه افزایش سرانه استاندارد آموزشی در برقراری عدالت آموزشی در مدارس سراسر كشور موثر است، تصریح كرد: در دولت تدبیر و امید سرانه فضاهای آموزشی استاندارد از 4.8 درصد به 5.2 درصد افزایش یافت و به عبارتی حدود پنج میلیون فضای جدید استاندارد در مدارس دولتی سراسر كشور احداث شد.
رئیس سازمان نوسازی مدارس كشور نقش خیرین مدرسه ساز را در ایجاد فضای آموزشی استاندارد تاثیرگذار دانست و گفت: در مهرماه امسال یك هزار مدرسه در سراسر كشور به بهره برداری رسید كه خیرین مدرسه ساز در احداث 30 درصد از این مدارس نقش داشته اند.
** آغاز طرح تجهیز سیستم گرمایشی استاندارد در دولت تدبیر و امید
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینكه طرح تجهیز سیستم گرمایشی استاندارد مدارس دولتی از سال 92 در دولت تدبیر و امید اجرا شد تاكید كرد: در اجرای این طرح 50 درصد از 211 هزار كلاس درس مدارس دولتی كشور كه از بخاری گاز سوز استفاده می كردند به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شد.
وی یادآور شد: با تخصیص اعتبار مناسب از سوی دولت، امسال 50 هزار كلاس درس با بخاری های گاز سوز خداحافظی كردند.
رئیسی تاكید كرد: تا پایان سال 96 همه كلاس های درس مدارس دولتی از سیستم های گرمایشی استاندارد استفاده خواهند كرد.
بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات كه از 14 آبان با شعار ' شفافیت ، صداقت ' در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) ، تهران آغاز شده امروز جمعه با برگزاری مراسم اختتامیه به كار خود پایان خواهد داد.
خبرنگار: سید محمد جواد آل داود **انتشار دهنده: فاطمه نوری جهانگرد
تهرام/7243/1042
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ