۱۸ آبان ۱۳۹۵، ۸:۱۴
کد خبر: 82299005
T T
۰ نفر

كرج- ايرنا- مسئول قرارگاه فضاي مجازي و سايبري بسيج دانشجويي البرز گفت: دولت بايد بومي سازي و توليد محتواي فاخر را در دستور كار خود قرار دهد و تا از بحران فرهنگي و اجتماعي جلوگيري شود.

پويا پارسا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اينكه سياست هاي كلي نظام ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري در سال 1389 مبني بر تكيه به فناوري بومي و توانمندي هاي تخصصي داخلي است، افزود: ظرفيت نيرو انساني متخصص و صاحب ايده حوزه فناوري اطلاعات در كشور فراوان است كه بايد به آنان توجه ويژه اي كرد.
وي با بيان اينكه تاكنون استفاده خوبي از ظرفيت موجود، در راستاي بومي سازي در توسعه زير ساخت هاي علمي و فني صورت نگرفته است، اظهار داشت: بهترين راه برخورد با تكنولوژي هاي جديد پذيرش تكنولوژي و حركت به سوي مدرنيزاسيون بومي است و فرهنگ سازي جديد بايد طبق ارزش هاي بومي و فرهنگ حاكم بر جامعه صورت گيرد.
پارسا با اشاره به اينكه تبعات اجتماعي و فرهنگي تكنولوژي هاي غربي، آثار ماندگاري بر فرهنگ و لايه هاي اجتماعي جامعه دارد، گفت: اين تبعات گاهي به راحتي جبران پذير نيست و تنها راه مقابله با سيل ويرانگري كه از طريق شبكه جهاني، پايه هاي جامعه را متزلزل مي سازد بومي سازي اينترنت است.
وي ادامه داد: اشراف كامل و به روز نسبت به فضاي مجازي در سطح داخلي و جهاني و تصميم‌گيري نسبت به نحوه مواجهه فعال و خردمندانه كشور با اين موضوع از حيث سخت‌افزاري، نرم‌افزاري و محتوايي از تاكيدات رهبر فرزانه انقلاب براي مديريت فضاي مجازي و استفاده حداكثري از اين فضا است.
مسئول قرارگاه فضاي مجازي و سايبري بسيج دانشجويي البرز با تاكيد بر اينكه دولت بايد بومي سازي و توليد محتواي فاخر را در دستور كار خود قرار دهد، خاطر نشان كرد: با توليد محتواي فاخر و بومي سازي مي شود از بحران فرهنگي و اجتماعي جلوگيري كرد.
پارسا در پايان به بومي سازي شبكه هاي اجتماعي اشاره كرد و گفت: گرايش كاربران به سمت شبكه اي است كه داراي قابليت مناسب و رفع كننده نيازهاي ارتباطي شان باشد و در آن مسئله امنيت و حريم خصوصي، رعايت گرديده باشد و در اين زمينه نام شبكه مطرح نيست، پس با بومي سازي شبكه اجتماعي داراي قابليت مناسب مي‌توان كاربران داخلي را جذب كرد و امنيت فضاي مجازي ملي را افزايش داد.
6156/1535خبرنگار: نوشين طهماسبي**انتشار دهنده:داريوش غفاري

سرخط اخبار استان‌ها