۱۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۰۶
کد خبر: 82298358
T T
۰ نفر
ولایتی: خواب تجزیه سوریه و عراق تعبیر نخواهد شد

تهران - ایرنا - رییس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینكه هدف دشمنان تجزیه عراق و سوریه است، گفت: این خواب و توهم آنها تعبیر نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا علی اكبر ولایتی عصر دوشنبه در دیدار با فیصل مقداد قائم مقام وزیر خارجه سوریه این مطلب را بیان كرد و افزود: اگر این دو كشور به كشورهای كوچك تقسیم شوند، آنها (دشمنان) می توانند راحت تر بر كشورهای منطقه تسلط پیدا كنند و دیگر این مقاومت جانانه كه وجود دارد، نخواهد بود.
وی یادآور شد: به تعبیر خودشان می خواهند با این طرح برای اسرائیل امنیت بوجود بیاورند ولی این خواب و توهم آن ها تعبیر نخواهد شد.
رئیس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به توطئه مشترك آمریكا، رژیم صهیونیستی و آل سعود در منطقه، بر مقابله سوریه با این جبهه صهیونیستی - تروریستی تاكید كرد و افزود: پیروزی هایی كه امروز در سوریه به دست آمده روحیه تروریست ها را تضعیف كرده است‌.
ولایتی خاطرنشان كرد: اطمینان داریم آمریكایی ها در طرحی كه ریخته اند موفق نخواهند شد.
وی با بیان اینكه «موصل در آستانه بازپس گیری و عراق در آستانه پیروزی قرار دارد» تصریح كرد: به همین دلیل هم (دشمنان) ، داعشی ها را از عراق به سوریه می فرستند تا در مواقع لزوم به عنوان ابزار از آنها استفاده كنند.

** با حمایت ایران توانستیم پیروزی هایی به دست آوریم
«فیصل مقداد» قائم مقام وزیر خارجه سوریه در این دیدار گفت: «بشار اسد رئیس جمهوری سوریه به هیئت هایی كه به سوریه می آیند می گوید كه با دستان پاكی مثل مقام معظم رهبری به چنین پیروزی هایی دست یافتیم.»
قائم مقام وزیر خارجه سوریه ادامه داد: آمریكایی ها گمان می كنند می توانند تروریست ها را از موصل به سوریه بفرستند، ولی مطمئن هستیم نیروهای حشدالشعبی خط بطلانی بر تفكرات سخیف آمریكایی ها خواهند كشید.
مقداد با تاكید براینكه ما با نیروهای مردمی برای مقابله با تروریست ها در سوریه و عراق اتفاق نظر داریم گفت: با تكیه بر حمایت های جمهوری اسلامی ایران مصمم هستیم كه به مبارزه خود با تروریست ها ادامه بدهیم.
وی با تقدیر از حمایت های مسئولان ایران خاطرنشان كرد: با حمایت های مقام های جمهوری اسلامی ایران، حزب الله لبنان و سوریه، توانستیم پیروزی های بسیاری بدست آوریم.
فیصل مقداد ادامه داد: خوشبختانه وضعیت در حلب به نفع مقاومت است و در این مسیر به سمت پیروزی می رویم.
قائم مقام وزیر خارجه سوریه با بیانه اینكه هدف جنگ دیوانه واری كه عربستان به راه انداخته است محرومیت مقاومت از پیروزی است گفت: در مركز سوریه هدف تروریست ها قطع ارتباط بین دمشق و حلب است. اما خوشبختانه به تازگی در جنوب سوریه ظرف یك تا دو ساعت ۹۲ تروریست را به هلاكت رساندیم و خیلی خوش بین هستیم كه به زودی جنگ پایان یابد.
سیام ** 1058 ** 9314*1449
خبرنگار: محمد افضلی** انتشاردهنده: امیر كاردان راد
۰ نفر