۱۷ آبان ۱۳۹۵، ۸:۲۳
کد خبر: 82297531
T T
۰ نفر
رییس شورای كانون صرافان:ارز در دامنه نرخ بازار آزاد یكسان سازی می شود

تهران- ایرنا- رییس شورای كانون صرافان ایران گفت: به نظر می رسد در برنامه یكسان سازی قیمت ارزهای عمده به بازار آزاد نزدیك و در دامنه نرخ بازار آزاد همسان شود.

«سعید مجتهدی» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره تصمیم دولت برای یكسان سازی نرخ ارز افزود: هر اقدامی موافق و مخالفانی دارد اما در مجموع یكسان سازی نرخ ارز اجتناب ناپذیر است.
وی برنامه دولت برای یكسان سازی نرخ ارز را اقدامی «مبارك» توصیف كرد و ادامه داد: با توجه به سیاست كشور برای جذب سرمایه گذاری خارجی، اگر ارز تك نرخی نشود، سرمایه گذاران یا صادركنندگان كالا و خدمات دچار سردرگمی محاسبات می شوند و نمی دانند چه قیمتی را مبنا قرار دهند.
مجتهدی تاكید كرد: ارز باید ثبات قیمتی داشته باشد تا صادركنندگان و سرمایه گذاران دورنمای روشنی از فعالیت اقتصادی خود داشته باشند.
وی یكسان سازی نرخ ارز را اقدامی برای شفاف سازی اقتصاد ایران برشمرد و گفت: كسانی كه از آب گل آلود و فضای غیرشفاف سود می برند، با شفافیت اقتصادی مخالفند.
به گزارش ایرنا، تیم اقتصادی دولت برنامه یكسان سازی نرخ ارز را در دستور كار خود قرار داده و آنگونه كه سخنگوی دولت اعلام كرده است، بانك مركزی اجرای یكسان سازی نرخ ارز را در دست اقدام دارد و احتمال دارد تا پایان سال آن را اجرا كند.
این روزها نرخ هر دلار آمریكا كه از ارزهای اثرگذار در معاملات اقتصادی به شمار می رود، در بانك مركزی نزدیك به 31 هزار و 700 ریال است؛ در حالی كه در بازار آزاد در كانال 36 هزار ریالی داد و ستد می شود.
اقتصام**2025**1961** مصاحبه كننده: لیلا جودی** انتشاردهنده: مریم مسعود
۰ نفر