۱۵ آبان ۱۳۹۵، ۹:۵۳
کد خبر: 82294817
T T
۰ نفر
رادار اطلاعاتی بدون نقطه كور ؛ سازمان بسیج اطلاعاتی شكل بگیرد

تهران - ایرنا – وزیر اطلاعات همكاری مردم را باعث اشراف اطلاعاتی دانست و گفت: باید سازمان بسیج اطلاعاتی شكل بگیرد، با حضور مردم، رادار اطلاعاتی بدون نقطه كور است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا ؛ حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی صبح شنبه در همایش ملی اطلاعات و مردم كه در مركز همایش های صدا و سیما برگزار شد این مطلب عنوان كرد.
وی افزود: خروجی این جلسات باید منجر به برگزاری كمیته مطالعاتی و برنامه ریزی شود تا كار خود را بصورت مداوم استمرار ببخشد و با ارتباط با مراكز علمی، دانشگاهی و مدیران به غنای این حركت كمك كند.
وزیر اطلاعات ادامه داد: باید با حفظ این ارتباطات زمینه را برای شكل گیری سازمان اطلاعات مردمی مهیا كرد و علاوه بر ستاد خبری، سازمانی هم وجود داشته باشد كه با مراجعه به مردم و همكاری آن ها به صورت بسیجی و با فرهنگ بسیجی فعالیت كند.
علوی قدرت جمهوری اسلامی ایران را برخاسته از قدرت مردم دانست و یادآور شد: علت اینكه ابرقدرت ها علیرغم حضور در كشورهای همسایه و آتش افروزی، اجازه حمله به ایران اسلامی را به خود نداده اند، حضور مردم است. اگرچه منكر توان نظامی و بازدارندگی آن نیستیم اما اساس وحشت دشمن از حضور مردم در صحنه است.
وی اضافه كرد: مردم ما در مقاطع مختلف نظام و انقلاب وظیفه شناسی خود را نشان دادند و هر جا كه نیاز به حضورشان بود، حضور تعیین كننده ای را به اثبات رساندند.
وی با بیان اینكه مردم و حاكمان حق و حقوقی بر یكدیگر دارند اظهار داشت: اگر این حقوق رعایت شود آن جامعه عزت می یابد، امنیت حكمفرما شده و فرهنگ در چارچوب صحیح خود قرار می گیرد؛ دشمنان نیز نمی توانند به چنین ملتی طمع بورزند و دچار یاس خواهند شد.
وزیر اطلاعات با تاكید بر اینكه وزارت اطلاعات برای پیوند خود با مردم ستاد خبر را راه اندازی كرده است، گفت: اطلاعاتی كه از طریق مردم در اختیار تشكیلات اطلاعاتی قرار گرفته حجم عظیمی از دستاوردها را تشكیل می دهد كه بر بسیاری از موارد، اشراف اطلاعاتی حاصل شده و زیر ضربه رفته اند.
علوی با تاكید بر اینكه پیوند مردم به دستگاه اطلاعاتی انگیزه و اشراف می دهد، خاطرنشان كرد: بر اساس نظرسنجی ایرنا، وزارت اطلاعات به لحاظ محبوبیت از رتبه هفت به رتبه سوم در مهرماه گذشته ارتقا یافته است.
وی تصریح كرد: وقتی دستگاه اطلاعاتی با مردم كار می كند در دل آن ها جای دارد و وقتی نیروی اطلاعاتی نیز چنین همراهی را ببیند انگیزه بهتری برای فعالیت پیدا می كند.
وی خطاب به حضار گفت: همكاری شما نخبگان بستر ساز حركت اطلاعاتی دانش بنیان است و این همكاری یك موضوع علمی است كه نیازمند مطالعه و كار پژوهشی دارد.
وزیراطلاعات خاطرنشان كرد: تشكیلات اطلاعاتی به هم اندیشی مراكز علمی نیاز دارد و این مراكز باید به این باور برسند كه امنیت همانند فرهنگ، ‌سیاست و آموزش یك مقوله حساس اجتماعی است كه باید با نگاه علمی به آن نگریسته شود.
به گزارش ایرنا همایش اطلاعات و مردم با حضور شخصیت های علمی، دانشگاهی و پژوهشی صبح شنبه در مركز همایش های صدا و سیما برگزار شد كه در آن بیش از 350 مقاله ارائه شده و یازده كمیسیون علمی و تخصصی در آن شكل می گیرد.
سیام ** 1429 ** 9314
خبرنگار: محسن طاهرزاده**انتشار دهنده:كتایون لامع زاده
۰ نفر