ورزشگاه نقش جهان اصفهان می تواند دیدارهای ملی را میزبانی كند

تهران - ایرنا - مدیرعامل شركت توسعه و نگهداری اماكن ورزشی گفت: ورزشگاه نقش جهان اصفهان آماده میزبانی دیدارهای تیم ملی فوتبال است و كی روش نیز در این خصوص بازدیدی از این ورزشگاه خواهد داشت.

«مصطفی مدبر» امروز - جمعه - در یك برنامه تلویزیونی افزود: هیچ مانعی برای بهره برداری از ورزشگاه نقش جهان در دیدارهای لیگ برتر و حتی مسابقات تیم ملی وجود ندارد.
وی در خصوص حادثه باد بردن تعدادی از صندلی های ورزشگاه نقش جهان در روز افتتاحیه گفت: تعدادی از صندلی ها بنا به روال كاری برروی جایگاه مستقر سپس نصب می كنند.
وی اظهار داشت: زمانی كه این كار در حال انجام بود سیستم حفاظت برای برگزاری مراسم افتتاحیه ورزشگاه را تحویل گرفته و مانع كار كردن كارگران شدند كه در روز افتتاحیه با توجه به وزش باد حدود 50 صندلی جابجا شد.
مدبر همچنین با اشاره به اینكه 30 هزار متر مربع چادر برای سقف ورزشگاه نقش جهان نیاز است، یادآور شد: 10 هزار متر مربع چادر موجود است و 10 هزار مترمربع دیگر خریداری و وارد كشور شده و مابقی نیز طی دو ماه آینده خریداری و نصب چادرها طبق قرارداد تا شش ماه دیگر به پایان خواهد رسید.
وی در بخش دیگری با اشاره به اینكه ورزشگاه نقش جهان در یك مرحله با 43 هزار صندلی به بهره برداری رسیده بود گفت: بنا به دلایلی كه من نمی دانم در آن زمان مقرر شد كه ظرفیت این ورزشگاه به 75 هزار نفر افزایش یابد.
مدیر عامل شركت توسعه و نگهداری اماكن ورزشی وجود معارضین را یكی از دلایل اصلی طولانی شدن روند ساخت ورزشگاه نقش جهان عنوان كرد و گفت: علت دیگر روند كند تزریق بودجه بود كه خوشبختانه بعد از سال 92 و با روی كار آمدن دولت تدبیر و امید و حمایت محمود گودرزی وزیر سابق ورزش و جوانان، بودجه ساخت این ورزشگاه به طور مرتب پرداخت شد.
وی ادامه داد: از سال 93 این ورزشگاه طی قراردادی برای تخصیص اعتباری به مبلغ 30 میلیارد تومان به شركت فولاد اصفهان واگذار شد و از سال 94 عملا كار ساخت این طرح ملی آغاز شد، به طوری كه طبقه اول آن كاملا تخریب و ورزشگاه برابر با آخرین آیین نامه كنفدراسیون فوتبال آسیا ساخته شد.
وی هزینه ساخت ورزشگاه نقش جهان را در مجموع 85 میلیارد تومان عنوان كرد و گفت: تاكنون 30 میلیارد تا سال 93 و 35 میلیارد تومان نیز طی 18 ماه گذشته هزینه شده كه 15 میلیارد تومان دیگر برای كارهای باقیمانده هزینه خواهد شد و در مجموع ارزش این ورزشگاه حدود 300 میلیارد تومان است.
مدبر ادامه داد: دولت و به خصوص «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری همواره حامی ورزش بوده و با اینكه بودجه شركت توسعه و نگهداری اماكن ورزشی كم است اما همواره به صورت كامل به ما تخصیص داده می شود كه این امر نشان دهنده توجه ویژه دولت به ورزش است.
مدیرعامل شركت توسعه و نگهداری اماكن ورزشی ادامه داد: مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان نیز فردی اجرایی و خوش سابقه و ورزش را كاملا می شناسد و در استان ها كار كرده اند و حضور او در كمك دولت موثر خواهد بود.
وی در بخش دیگری خاطر نشان كرد: برای اتمام طرح های ملی كه این شركت در دست ساخت دارد سه هزار و 700 میلیارد تومان بودجه نیاز داریم تا طی 3 سال آینده تحویل دهیم و ضمن آنكه امسال بودجه 500 میلیارد تومانی برای این شركت در نظر گرفته شده است.
مدبر در بخش دیگری در خصوص ساخت سالن اختصاصی كشتی در جویبار استان مازندران گفت: با توجه به اینكه برنامه دولت اتمام طرح های باقیمانده است اما در سفر رئیس جمهوری به استان مازندران ساخت این سالن در شهر جویبار مصوب شد.
وی گفت: كار طراحی سالن در حال انجام و ضمن آنكه زمین مورد نظر نیز تحویل داده شده است.
ورزشی**1067** 1569
خبرنگار: رضا رمضانی * انتشاردهنده: علی حبیبی

سرخط اخبار ورزش