۱۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۱۶
کد خبر: 82290271
T T
۰ نفر
مدیرعامل بانك قوامین: تردید درمورد خصوصی سازی نظام بانكی برطرف شود

یزد- ایرنا- مدیرعامل بانك قوامین كشور گفت: بیش از 15سال است كه نظام خصوصی‌سازی بانك‌ها در كشور بلاتكلیف مانده است و باید تردید در خصوصی‌سازی نظام بانكی با توجه به وابستگی كشور به این سیستم هرچه زودتر برطرف شود.

به گزارش ایرنا ، غلامحسن تقی نتاج روز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر شعب استان یزد با بیان اینكه اجرای برنامه‌های نظام پولی اسلامی در سیستم بانكی كشور ضروری است افزود: تصویب قانون ربازدایی از جمله مهمترین ملاك‌های اجرایی بانكداری ایرانی به عنوان محور برنامه های نظام بانكی در قوانین كشور بعد از انقلاب اسلامی بوده است.
وی با اشاره به اینكه ،این قانون 33سال است كه در سیستم بانكی كشور تعیین و مصوب شده تصریح كرد : اجرای صحیح این قانون می تواند در زمینه سازی و پیاده كردن نظام پولی اسلامی در سیستم بانكی بسیار موثر باشد.
تقی نتاج به لزوم آگاه سازی مردم درباره اهداف سیستم بانكی در راستای پیاده سازی نظام بانكداری اسلامی اشاره و اظهار داشت : امیدواریم بتوانیم با پیاده كردن این سیستم در مسیر قوانین كشور ، موجبات افزایش كیفیت زندگی مردم و توجه به آموزه های اسلامی را فراهم كنیم.
به گفته مدیرعامل بانك قوامین كشور، بانك در ایران بمنزله یك بنگاه اقتصادی است كه بیشترین سهم آن به سهامداران به عنوان مالكان بانك و سپرده گذاران اختصاص داده می شود.
وی ادامه داد: با وجودی كه اقتصاد كشور یك اقتصاد بانك محور است اما فضای خصوصی سازی بانك ها مناسب نیست و باید شرایط فعالیت و قانونمند این بانك ها را فراهم كنیم.
تقی نتاج همچنین پیرامون اولویت هزینه كردن منابع بانكی اظهار كرد: عدالت اقتصادی كشور زمانی محقق می‌شود كه بانك‌ها سرمایه های خود را در جای جای كشور توزیع كرده و برای توسعه تمام استانها به صورت متوازن برنامه‌ریزی شود.
وی تاكید كرد: باید این منابع با توجه به شرایط هر استان در همان محدوده جغرافیایی صرف شود و در این زمینه استان یزد با ویژگی ها و توانایی نیروی انسانی و دانش موجود بویژه در بخش اقتصادی می تواند مكانی باشد برای اجرای فعالیت و پیشرفت با منابع بانك قوامین كه این آمادگی وجود دارد.
فرمانده انتظامی استان یزد هم در این مراسم گفت: نیروی انتظامی به عنوان یكی از ارگان های موثر در حفظ امنیت كشور یكسری دغدغه های معیشتی و توانمندسازی كاركنانش را دارد كه بانك قوامین می تواند در رفع آن ها همراهی داشته باشد.
سردار ایرج كاكاوند افزود: خیلی از گره ها و مشكلات این مجموعه با همكاری این بانك حل شده اما با توجه به گسترش ماموریت های ناجا ، رسیدگی به انتظارات كاركنان از سوی بانك قوامین باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد .
به گفته سردار كاكاوند بانك قوامین با حل مشكلات ناجا و افزایش و ارتقای روحیه كاركنان نیروی انتظامی نقش مهمی به صورت غیر مستقیم در حفظ امینت عمومی جامعه نقش دارد.
وی ادامه داد: بازتاب این همكاری ها را می توان در كاهش جرائم و تلفات ، افزایش كشفیات قاچاق و مواد مخدر و سرعت عمل پلیس در شناسایی قاتلان و مجرمان حوادث اخیر از جمله قاتلان زرگر یزدی مشاهده كرد.
در این مراسم از زحمات محمدعلی شیروی مدیر قبلی كه به عنوان مدیر جدید شعب استان چهارمحال و بختیاری معرفی شده تقدیر و سهراب شجاعیان به عنوان مدیر جدید شعب بانك قوامین استان یزد معرفی شد.
شجاعیان پیش از این معاون اعتباری شعب بانك قوامین استان كرمان بوده است .
1968/ 5054 خبرنگار: محمودرضا رحمانی** انتشاردهنده: بهنام احمدی *
@irnayazdd
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد