۱۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۲۷
کد خبر: 82289760
T T
۰ نفر

شايستگان اعتماد- محمد شريعتمداري*

۱۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۲۷
کد خبر: 82289760
شايستگان اعتماد- محمد شريعتمداري*

سه وزير پيشنهادي دولت به مجلس براي تصدي وزارتخانه‌هاي فرهنگ و ارشاد اسلامي، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان بحق از ظرفيت‌هاي قابل تأمل مديريتي كشور هستند.

آنها كه از نزديك با شخصيت و منش فكري و شيوه مديريتي آقايان صالحي اميري، دانش آشتياني و سلطاني‌فر آشنايي دارند، بر شايستگي آنها و توانمندي آنها براي خدمت به مردم اذعان دارند.
صالحي اميري در مسئوليت‌هاي متعددي كه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي داشته، اشراف خود نسبت به حوزه كاري را بخوبي نشان داده و با خلاقيت مثال‌زدني خود همواره گره‌گشا بوده است. نكته قابل تأمل در سابقه كاري وزير پيشنهادي براي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، اهتمام وي نسبت به مطالعه و تحقيق و نگاه فرهنگي وي حتي در حوزه سياسي است.
صالحي اميري در معاونت بررسي‌هاي استراتژيك دستگاه امنيتي و سپس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأسيس مؤسسه مطالعاتي، كارهاي تخصصي پژوهشي و مطالعاتي ارزشمندي در حوزه‌هاي فرهنگي و اجتماعي انجام داد چرا كه اعتقاد داشت در حوزه مسائل اجتماعي و فرهنگي ابتدا بايد با مطالعات جامع و نيازسنجي ميداني، مطالبات جامعه را شناسايي كنيم و نبايد بدون شناخت مطالبات حقيقي جامعه براي آنها نسخه پيچيد.
او در سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران هم اين سازمان حاشيه‌نشين شده را به يك مركز فرهنگي فعال و محل حضور انديشمندان و تضارب آرا و انديشه‌هاي نخبگان فرهنگي و اجتماعي با ديدگاه‌هاي مختلف تبديل كرد و حال همين اشراف و نگاه فرهنگي‌اش مي‌تواند در حوزه فرهنگ و هنر هم مفيد فايده باشد.
دانش آشتياني نيز از جمله چهره‌هاي باسابقه‌اي است كه سال‌ها در حوزه تعليم و تربيت تجربه‌اندوزي كرده و حال در صورت رأي اعتماد مجلس، اندوخته‌هاي وي در كنار مسئوليت‌پذيري‌اش مي‌تواند كليدي براي گشودن مشكلات موجود در وزارت مهم و پرمشغله آموزش و پرورش باشد. او از توانمندي تعامل با كارشناسان و خبرگان و سابقون برخوردار است و اين خود ظرفيت كمي براي يك مدير نيست كه خود را از مشورت كارشناسان محروم نسازد.
مسعود سلطاني‌فر نيز در آخرين مسئوليت خود قبل از معرفي به عنوان وزير ورزش و جوانان، كيفيتي از مديريت را به رخ كشيده كه اكثر كارشناسان حوزه صنايع دستي و گردشگري بر درستي مسير انتخاب شده اذعان دارند. استقبال فعالان و مديران حوزه‌هاي ورزشي و اجتماعي از معرفي وي به عنوان وزير ورزش و جوانان نويدبخش آن است كه وي تعادلي منطقي بين دو بخش ورزش و جوانان برقرار سازد و در ميان مشكلات غيرقابل انكار جوانان جامعه با همكاري مجلس نقطه اتكايي باشد.
سه گزينه يادشده در چارچوب سياست‌هاي اعتدالي دولت يازدهم و با توجه به همسويي آنها با برنامه‌هاي كلان نظام در حوزه‌هاي فرهنگ و آموزش از سوي رئيس جمهوري به مجلس معرفي شده‌اند. مجلس دهم نيز در بيان مواضع و رويكرد كلي خود منافاتي با اصول اعتدالي و ميانه‌روي بروز نداده است. شايسته آن است كه امروز در صحن علني مجلس با حفظ جايگاه‌هاي حقوقي دولت و مجلس شاهد تعامل دولت و مجلس باشيم.
*معاون رييس‌جمهوري
منبع: روزنامه ايران 11/08/1395
پژوهشم**1197**
۰ نفر