۱۰ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۵۳
کد خبر: 82288562
T T
۰ نفر
ارمنستان گسترش روابط با تهران را اولویت ایروان اعلام كرد

مسكو - ایرنا - آرمن گئورگیان رئیس نهاد ریاست جمهوری ارمنستان در دیدار سیدكاظم سجادی سفیر جمهوری اسلامی ایران، گسترش روابط با تهران را اولویت ایروان اعلام كرد.

به گزارش ایرنا، در این دیدار كه در چارچوب رایزنی ها برای توسعه هر چه بیشتر روابط به ویژه پیگیری اجرای توافق ها و همچنین زمینه های همكاری های جدید انجام شد، سفیر ایران مناسبات دوكشور در حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری را مطلوب ارزیابی و تاكید كرد كه هنوز هم امكان توسعه روابط در این عرصه ها وجود دارد.
بنا به اعلام روز دوشنبه پایگاه خبری سفارت جمهوری اسلامی در ایروان، گئوركیان با تاكید بر اینكه ارمنستان همواره از گسترش همكاری ها با ایران استقبال می كند، انجام دیدارها و مذاكرات بین مقام های دوكشور را زمینه ساز بهبود روابط خواند.
در این دیدار همچنین افزون بر بررسی مسائل مورد علاقه در روابط دوجانبه و منطقه ای، راهكارهای افزایش همكاری ها در عرصه های مختلف بررسی شد.
ارمنستان با حدود 30 هزار كیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز كه پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 استقلال یافت، با موقعیت راهبردی ویژه، از غرب با تركیه، شمال گرجستان، شرق جمهوری آذربایجان (جمهوری قره‌باغ) و در جنوب ایران و جمهوری خودمختار نخجوان (جزئی از جمهوری آذربایجان) هم مرز است.
ارزش روابط اقتصادی سالانه دو كشور معادل سه میلیون و 250 هزار دلار است كه سهم ایران سه میلیون دلار و و سهم ارمنستان 250 هزار دلار می باشد كه قابلیت های بسیار زیادی برای افزایش دارد.
اروپام ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

سرخط اخبار جهان