۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۳۴
کد خبر: 82278702
T T
۰ نفر
اعتراض مردم تونس علیه رژیم سعودی/جنگ را متوقف كنید

تهران - ایرنا - شماری از احزاب سیاسی و گروه های مدنی تونس امروز (دوشنبه) با تجمع در مقابل نهادهای دولتی در شهر تونس (پایتخت) خواستار توقف فوری تجاوز غیرانسانی عربستان به مردم بی دفاع یمن شدند.

به گزارش ایرنا و به نقل از شبكه خبری یورونیوز، شماری از احزاب و گروه های مدنی تونس با برگزاری تجمع و تظاهرات در شهر تونس (پایتخت) این كشور ضمن تاكید بر غیر قانونی بودن تجاوز رژیم سعودی به یمن، بر ضرورت خروج فوری نظامیان این كشور از ائتلاف نظامی تحت سركردگی عربستان تاكید كردند.
ضرورت محاكمه و مجازات عاملان حمله به یمن و تداوم پاسخگویی سازمان ها و نهادهای بین المللی از جمله خواسته های اصلی تظاهرات كنندگان تونسی بود. تظاهرات كنندگان تونسی همچنین مراتب حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی را اعلام كردند.
بر اساس گزارش های منتشره، تظاهرات مردم تونس علیه اقدامات غیر انسانی و خلاف موازین بین المللی عربستان در حالی در مناطق گوناگون كشورهای خاورمیانه تشدید شده است كه رژیم سعودی همواره در برابر نهادهای بین المللی پاسخگوی اقدامات ضدانسانی خود نبوده است.
عربستان سعودی از فروردین ماه سال 1394 با تشكیل ائتلافی با حمایت دولت آمریكا و رژیم صهیونیستی، تجاوز هوایی و محاصره علیه مردم یمن را به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حكومت این كشور آغاز كرد كه تنها آثار آن را می توان كشتار بیرحمانه حدود ده هزار زن و كودك و شهروند یمنی و زخمی شدن دهها هزار و آواره شدن صدها هزار نفر دیگر اعلام كرد.
بر اثر این حملات، اكثر تأسیسات خدماتی، آموزشی، درمانی و بیمارستان ها، انبارهای دارو و غذا، مدارس و منازل مردم یمن ویران شده و مردم این كشور در پی محاصره هوایی، زمینی و دریایی در شرایط بحرانی بسر می برند.
خاورم**9377** مترجم: حمید اوضح * انتشار دهنده: مجید جعفری
۰ نفر