۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۴۱
کد خبر: 82277197
T T
۰ نفر
هنرمندان پیشكسوت به یاری اجرای بهینه سرشماری ٩٥ آمدند

تهران- ایرنا- هنرمندان پیشكسوت ایران برای اجرای بهینه سرشماری ٩٥ با رئیس مركز آمار ایران دیدار كردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «امیدعلی پارسا» روز یكشنبه در دیدار هنرمندان پیشكسوت از ستاد سرشماری نفوس و مسكن در مركز آمار، گفت: هنرمندان همواره جایگاه ارزنده ای در میان مردم دارند؛ هنرمندان پیشكسوت ایرانی همواره عالمترین، سالمترین و پاكترین افراد در جامعه ایران هستند.
وی افزود: در جامعه اندكی بی اعتمادی در ارائه اطلاعات مشاهده می شود كه همراهی هنرمندان در اطمینان بخشی جامعه در این زمینه می تواند ما را در اجرای بهینه سرشماری حضوری یاری رسان باشد.
پارسا با بیان اینكه اجرای موفقیت آمیز سرشماری اینترنتی در ایران اتفاق بزرگی محسوب می شود، افزود: ایران شاهد یك ركورد جهانی در سرشماری اینترنتی بوده است.
وی مركز آمار ایران را مرجع اصلی آمار كشور عنوان كرد و افزود: سرشماری اینترنتی شاخص توسعه است كه همه دستگاه ها به یاری مركز آمار ایران آمدند.
به گفته پارسا، هم اكنون 25 هزار مامور سرشماری در كشور در حال جمع آوری اطلاعات به شكل حضوری هستند.
در ادامه دیدار رییس مركز آمار و هنرمندان كشور، «داریوش ارجمند» هنرمند پیشكسوت كشور گفت: مردم به شكل مختلف با آمار سر و كار دارند و شیوه عالی تر آمار اطلاعاتی است كه مركز آمار ایران جمع آوری می كند.
وی از مسوولان مركز آمار خواست آمار هنرمندان كشور را نیز استخراج كنند. به گفته وی بسیاری از هنرمندان كشور با ٩٠ سال سن هنوز از بسیاری از حمایت های اجتماعی بی بهره هستند.
ارجمند با بیان اینكه چرایی آمار باید برای مردم توضیح داده شود، از صدا و سیما خواست كه در جهت جلب اعتماد مردم كار كند.
خانم شمسی فضل الهی از هنرمندان پرسابقه كشور نیز در این مراسم با بیان این كه محرمانه بودن اطلاعات مركز آمار ایران افتخاری برای این مركز است، افزود: ما به قانون احترام می گذاریم و متقابلا می خواهیم قانون هم مردم را محترم شمارد.
وی سپس كد سرشماری اینترنتی خود را به حاضران نشان داد.
«سیاوش طهمورث» دیگر هنرمند بیشكسوت كشور نیز در این نشست گفت: آمار جمع آوری می شود اما اگر برنامه ریزی بعد از آن حاصل نشود، چه فایده ای دارد.
در این نشست داریوش اسدزاده هنرمند پیشكسوت كشور اطلاعات خود را به شكل نمادین دراختیار كارشناسان مستقر در ستاد سرشماری قرار داد.
هنرمندانی كه امروز در محل ستاد سرشماری نفوس و مسكن حضور داشتند سپس از دبیرخانه ستاد سرشماری بازدید كردند. در این بازدید گفته شد میزان مشاركت مردم شهرستان ورزقان استان آذربایجان شرقی در سرشماری اینترنتی نفوس و مسكن 99.5 درصد بوده است.
به گزارش ایرنا، سرشماری اینترنتی نفوس و مسكن 1395 ساعت 24 روز جمعه سی ام مهرماه پایان یافت. میزان مشاركت مردم در این سرشماری 46.4 درصد بود و از بسیاری كشورهای توسعه یافته جهان بالاتر بوده است.
اقتصام **9123** 2023** خبرنگار: زهره دریغ گفتار** انتشاردهنده: لطیف نكوئی

سرخط اخبار فرهنگ