۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۴۸
کد خبر: 82271450
T T
۰ نفر
سكوی «17B» پارس جنوبی بندرعباس بارگیری شد

بندرعباس - ایرنا- سكوی «17B» پارس جنوبی حاصل تلاش متخصصان داخلی در شركت ایزوایكو (شركت كشتی سازی و صنایع فراساحل در بندرعباس)، ظهر سه شنبه با حضور معاون اول رئیس جمهوری بارگیری شد.

به گزارش ایرنا، مدیر اجرایی شركت مبین سازه و مجری اجرای این طرح در مراسم راه اندازی این سكو گفت: سكوی فاز 17 بی پارس جنوبی با هزینه 143 میلیون دلار در مجتمع كشتی سازی فراساحل ایران تكمیل شده است.
كوروش بنگر افزود: سكوی 2 هزار و 300 تنی 17بی پارس جنوبی به عنوان چهارمین سكوی این میدان مشترك ، ظرفیت استحصال 500 میلیون فوت مكعب گاز در روز (14,5 میلیون متر مكعب) را دارد.
وی ، با اشاره به در دست ساخت بودن هفت سكوی دیگر گازی و نفتی در این مجتمع، اعلام كرد: این سكوها شامل 2 سكوی گازی فاز 14 پارس جنوبی ، 2 سكوی نفتی هندیجان و سه سكوی نفتی هنگام است .
بنگر بیان داشت: اول تیرماه امسال سكوی گازی فاز 18 پارس جنوبی كه در ایزواكو ساخته شده بود، در پارس جنوبی با موفقیت نصب شد.
مجری طرح توسعه فازهای 17 و 18 پارس جنوبی نیز گفت: نصب این سكو در 20 آبان ماه و راه اندازی آن تا اول اسفند امسال انجام خواهد شد.
حسن بویری تصریح كرد: با بهره برداری از سكوی 17B، فازهای 17 و 18 پارس جنوبی به طور كامل راه اندازی می شود.
شركت سازه های دریایی مبین سازه گستر خلیج فارس (یكی از چهار شركت تحت مدیریت مجتمع كشتی سازی و صنایع فراساحل ایران) واقع در غرب بندرعباس است .
مجتمع كشتی سازی و صنایع فراساحل ایران با یك هزار و 100هكتار مساحت و 380 هكتار حوضچه آرامش و در حوض خشك با هدف طراحی، ساخت و تعمیر انواع شناورها و همچنین طراحی و ساخت و نصب انواع سازه های فراساحلی در 37 كیلومتری سواحل غرب شهر بندرعباس ساخته شده كه به صورت هلدینگ اداره می شود.
گفتنی است ، بازدید ازسایت پالایشگاه وبهره برداری از پروژه واحد تقطیر مرحله نخست پالایشگاه میعانات گازی بندرعباس و اتاق توجیه ، مرحله نخست پروژه فولادسازی شركت كاوه جنوب كیش با ظرفیت تولید سالانه یك میلیون و 200 هزار تن فولاد و بازدید و تحویل دهی شناور اقیانوس پیمای كانتینربر ایران - كاشان با هزینه 35 میلیون یورو از برنامه های سفر یك روزه معاون اول رئیس جمهوری در بندرعباس است.
همچنین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان با حضور معاون اول رئیس جمهوری تشكیل می شود كه در این نشست گزارشی از اقدام های صورت گرفته در این راستا ارائه خواهد شد.
در جریان این سفر یك روزه، وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر نفت، رئیس بنیاد مستضعفان و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، معاون اول رئیس جمهوری را همراهی می كنند.
7195/6048
خبرنگار:رقیه غلامی زاده**انتشار دهنده: علی شهیدیان
۰ نفر