۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۹
کد خبر: 82271198
T T
۰ نفر
جهانگیری: دولت، مجلس و بخش خصوصی برای رونق اقتصاد كشور متعهد شده اند

بندرعباس- ایرنا - معاون اول رئیس جمهوری گفت: دولت، مجلس و بخش خصوصی متعهد شده اند تا با به كارگیری اقتصاد مقاومتی، اقتصاد كشور را به حركت درآورند.

به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در مراسم افتتاح مرحله نخست طرح فولاد كاوه جنوب در بندرعباس با اشاره به توانمندی بالای مدیران اقتصادی كشور و بخش خصوصی افزود: اگر بتوانیم بستری مناسب فراهم كنیم، بر چالش های اقتصادی غلبه خواهیم كرد و كشور وارد دوره پر رونق خواهد شد.
وی با بیان اینكه رضایت مندی و رفاه مردم از اهمیت فراوانی برای دولت برخوردار است، اظهاركرد: لازم است برای شناسایی و اجرای طرح هایی نظیر بهبود فضای كسب و كار و دولت الكترونیك ، تمركز ویژه معطوف شود تا شاهد رضایت مندی هرچه بیشتر مردم از نتایج طرح ها و برنامه های دولت تدبیر و امید باشیم.
معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینكه اقتصاد ایران مسیر توسعه را طی می كند، افزود: باتوجه به مجموعه ظرفیت های قابل كاربری كه در ایران وجود دارد می توان با اطمینان به مردم گفت كه آینده اقتصاد كشور، بسیار روشن و امیدواركننده است.
جهانگیری از مدیران زبده و با تجربه ای كه هشت سال جنگ و دوران پس از آن را سپری كرده اند و همچنین نیروهای جوان تحصیلكرده به عنوان سرمایه های اصلی كشور نام برد كه می توانند امور كشور را به پیش ببرند.
وی با اشاره به فارغ التحصیلی سالانه یك میلیون جوان دانشگاهی افزود: جمهوری اسلامی ایران از لحاظ فارغ التحصیلان دانشگاهی در ردیف چهار كشور اول دنیا قرار دارد.
معاون اول رئیس جمهوری تاكید كرد: با اتكای به این سرمایه می شود كارهای بزرگی انجام داد اما مهم تر از آن ایجاد شرایط لازم برای كار و فعالیت است.
جهانگیری در ادامه با اشاره به بهره برداری از مرحله نخست تولید شمش فولاد كاوه جنوب كیش خاطرنشان كرد: هرمزگان امروز به یكی از قطب های بزرگ فولاد كشور تبدیل شده، بطوری كه تا سال آینده میزان تولیدات فولادی آن به چهارمیلیون تن و تا پایان برنامه ششم به بیش از 10 میلیون تن افزایش می یابد.
وی از پنج هزار و 800 كیلومتر ساحل به عنوان نعمتی بزرگ نام برد و افزود: كمتر از چهار تا پنج درصد سواحل ما در قالب بنادر فعالیت اقتصادی دارد ، در حالی كه باید تلاش كرد به قطب توسعه تبدیل شود.
جهانگیری از بندرعباس به عنوان قطب توسعه كشور نام برد و گفت: طرح هایی از قبیل ستاره خلیج فارس ، كشتی سازی و فولاد از طرح های مهم هرمزگان هستند.
مرحله نخست پروژه فولادسازی شركت كاوه جنوب كیش با ظرفیت تولید سالانه یك میلیون و 200 هزار تن فولاد به بهره برداری رسید كه برای اجرای این طرح در این مرحله در مجموع 9 هزار و 450 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
بازدید از سایت پالایشگاه و بهره برداری از طرح واحد تقطیر مرحله نخست پالایشگاه میعانات گازی بندرعباس و اتاق توجیه، بازدید از سكوی تكمیل شده مرحله « 17بی» پارس جنوبی با هزینه 143 میلیون دلار در مجتمع كشتی سازی فراساحل ایران و بازدید و تحویل دهی شناور اقیانوس پیمای كانتینربر ایران - كاشان با هزینه 35 میلیون یورو از برنامه های سفر یك روزه معاون اول رئیس جمهوری به بندرعباس است.
همچنین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان با حضور معاون اول رئیس جمهوری تشكیل می شود كه در این نشست گزارشی از اقدام های صورت گرفته در این راستا ارائه خواهد شد.
در جریان این سفر یك روزه، نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ، كرباسچیان معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو، زنگنه وزیر نفت، سعیدی كیا رئیس بنیاد مستضعفان و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)، معاون اول رئیس جمهوری را همراهی می كنند.
6149/7195/6048/ 1650
خبرنگار : رضا گیلانی ** انتشار دهنده : فرشته دریس
۰ نفر